Hövding: Delivery hiccups, strong margin (Västra Hamnen)

Västra Hamnen Corporate Finance has released a research update on Hövding following its full-year report for 2018. The most positive news is that the company appears to have taken steps towards sustainably higher gross margin.

• Lower than expected sales in Q4 partly compensated in January
  • Surprisingly strong gross margin in latest quarter
  • Preparations for version 3.0 go according to plan

Hövding published results for Q4 and full year 2018 late last week. The biggest deviations from our scenario were in sales volume and gross margin, which surprised in opposite directions.

We make only minor adjustments to our valuation model at this point. We decide to keep our fair value estimate for the stock at SEK 18.00 – 25.50 per share for the time being.

The full report is available here.

The research report is prepared as part of Market Focus, Västra Hamnen Corporate Fincance's commissioned research offering.

This is a press release from Västra Hamnen Corporate Finance AB.
Web: vhcorp.se
Twitter: @vhcorp_se

Om oss

Hövding - Airbag for cyclists Hövding har sitt ursprung i grundarna Anna Haupts och Terese Alstins examensarbete i industridesign vid Lunds Universitet 2005. Examensarbetet ledde till konceptet airbagcykelhjälm och fick Innovationsbrons Idéstipendium. Detta blev startskottet för att utveckla Hövding till en riktig produkt. 2006 vann Hövding Venture Cup, varefter Hövding Sverige AB startades. Hövding har genom åren växt från två personer med en bra idé, till ett börsnoterat företag som kan hantera allt från utveckling och tillverkning av en produkt till marknadsföring och försäljning. Idag finns cirka 30 medarbetare på Hövding som alla triggas av att höra ordet ”omöjligt”. Hövdings airbaghjälm för cyklister finns på 16 marknader i Europa samt i Japan. Huvudkontoret ligger i en gammal chokladfabrik i Malmö – världens sjätte bästa cykelstad. Produktionen av Hövding genomförs i samarbete med det japanska företaget Nihon Plast.