• HQ Bank/

ERBJUDANDEHANDLING AVSEENDE ÅTERKÖP AV HQ AB SEK 99.999.970 EVIGT FÖRLAGSLÅN 29 DECEMBER 1999 FINNS NU TILLGÄNGLIGT

Report this content

Detta pressmeddelande har inte, och kommer inte, direkt eller indirekt, att distribueras eller offentliggöras i USA, Australien, Kanada, Japan eller Sydafrika. Erbjudandet lämnas inte till personer i dessa länder eller till personer i något annat land, vilkas deltagande kräver ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver de som följer av svensk lag

Erbjudandehandling avseende HQ AB:s (”HQ”) erbjudande till innehavarna av HQ AB SEK 99.999.970 evigt förlagslån 29 december 1999 (”Förlagslånet”) tillhandahålles från och med den 1 februari 2007 hos HQ, Norrlandsgatan 15, 103 71 Stockholm (tel 08-696 17 00) samt på HQ:s hemsida, www.hq.se.

Erbjudandehandlingen kommer att distribueras till samtliga direktregistrerade innehavare av Förlagslånet omkring den 2 februari 2007.

Erbjudandet i sammandrag
• För Förlagslånet erbjuds 105 procent av nominellt värde kontant (inklusive upplupen ränta till och med likviddagen).
• Anmälningsperioden för Erbjudandet påbörjas den 5 februari och löper ut den 23 februari 2007.
• Likviddag beräknas bli den 5 mars 2007.
• Så snart som möjligt efter det att Erbjudandet avslutats avser HQ att lösa in eventuellt utestående belopp av Förlagslånet i enlighet med Förlagslånets villkor. Detta innebär att sådana innehavare kommer att erhålla nominellt värde av Förlagslånet i förhållande till respektive innehav, jämte på beloppet upplupen ränta.

För frågor, vänligen kontakta:
Patrik Enblad
HQ AB (publ)