Lugnt när Carnegie HQ Bank öppnade igen

Report this content

Verksamheten startade som vanligt idag efter att banken varit stängd i en vecka. Redan idag börjar banken successivt verka under namnet Carnegie. Sammanslagning av bankerna och namnbyte kommer att ske successivt under de närmaste veckorna.

Efter en veckas stängning öppnade HQ Bank idag under namnet Carnegie. Alla system har fungerat och kundhandeln har flutit problemfritt. Bankens kunder kan genomföra alla sina affärer precis som vanligt och har kvar samma kontaktpersoner. Carnegie och HQ Banks organisationer har under helgen arbetat strukturerat för att säkerställa att öppningen skulle gå som planerat vilket har lyckats.

– Banken är öppen och verksamheten igång. Efter föregående veckas dramatik ser vi idag måttliga utflöden. Detta ser vi som ett tydligt tecken på att kunderna har ett stort förtroende för medarbetarna i HQ och för Carnegie som nytillträdd ägare. Vi ska fortsätta göra allt för att förtjäna kundernas förtroende, säger Frans Lindelöw, vd och koncernchef i Carnegie.

Carnegie har påbörjat genomförandet av den fusionsplan som tagits fram och som godkänts av Finansinspektionen.

För mer information, kontakta:
Andreas Koch, chef för strategi & kommunikation, Carnegie
Telefon: 073-417 86 39, e-post: andreas.koch@carnegie.se