Ny styrelse i HQ Fonder

Vid årsstämma i HQ Fonder Sverige AB onsdagen den 30 juni 2010 valdes en ny styrelse. Till ordinarie styrelseledamöter omvaldes Hans Hedström och Erik Törnberg samt nyvaldes Michaëla Blomquist, Karin Burgaz, Matts Ekman, Sophie Nachemson-Ekwall och Marcus Nylén. Hans Hedström har valts till styrelsens ordförande.

Ledamöterna:

Michaëla Blomquist – Fil.mag. Uppsala Universitet, VD Micaël Berglund Executive Search
Karin Burgaz – Chef kundservice i Klarna, tidigare ledande befattningar inom försäljning på 3
Matts Ekman – Civ.ek. Lunds Universitet, MBA Univ. of California Berkeley, ordf i handelshuset Ekman & Co, styrelseledamot i bl a Investment AB Öresund, Intrum Justitia, Profoto och Spendrups Invest. 1:e vVD och CFO i Vattenfall 2001-2006 och finansdirektör i Electrolux 1981-2000
Hans Hedström – Civ.ing. KTH, fd vd HQ Fonder 2000-2010
Sophie Nachemson-Ekwall – Civ.ek. HHS Stockholm, kolumnist på Dagens Industri, mångårig bakgrund som ekonomijournalist, styrelseledamot i Aktiespararna, doktorand i bolagsstyrning vid HHS
Marcus Nylén – MBA, VD och medgrundare Fafner Invest, tidigare bl a VD Bredbandsbolaget
Erik Törnberg – Civ.ek, MSc HHS Stockholm, Investeringsansvarig Investment AB Öresund, Styrelseledamot Klarna Holding AB samt eWork Scandinavia AB

HQ Fonder Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Investment AB Öresund.

Eventuella frågor besvaras av Hans Hedström på telefon 070 410 26 65