Kommuniké från bolagsstämma den 16 april 2002

Kommuniké från bolagsstämma den 16 april 2002 På HQ.SE Fonders ordinarie bolagsstämma fattades bland annat följande beslut. Utdelning Utdelningen fastställdes till 0,50 kronor per aktie, med avstämningsdag den 19 april 2002 och beräknad dag för utdelning den 24 april 2002. Styrelse och arvoden Till styrelseledamöter omvaldes Matts Ekman, Hans Hedström, Johan Piehl, Mats Qviberg och Jonas Wahlström samt nyvaldes Stefan Dahlbo och Sven Hagströmer. Bolagsstämman beslutade att styrelseledamöterna skall erhålla ett arvode om totalt 855 000 kronor. Arvodet fördelas mellan dem enligt styrelsens beslut. Vid efterföljande konstituerande styrelsemöte utsågs Stefan Dahlbo till styrelsens ordförande. Ändring av firma Bolagsstämman fattade beslut om att bolagets firma ändras till HQ Fonder AB. Sammanläggning av aktier Stämman beslöt vidare att bolagsordningen ändras så att nominellt värde per aktie ökas från 0,20 kronor till 1 krona och att fem gamla aktier därvid sammanläggs till en ny aktie. Sammanläggningen beräknas genomföras i mitten av maj. För mer information Hans Hedström, Verkställande direktör, tfn: 08-5220 2600. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/17/20020417BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/17/20020417BIT00230/wkr0002.pdf