Ordinarie bolagsstämma i HQ.SE Fonder den 16 april och ny utdelningspolitik

ORDINARIE BOLAGSSTäMMA I HQ.SE FONDER DEN 16 APRIL OCH NY UTDELNINGSPOLITIK Ordinarie Bolagsstämma i HQ.SE Fonder AB (publ) avhålles den 16 april 2002 klockan 18.00 på Nalen, Stockholm. På dagordningen för stämman finns styrelsens förslag till utdelning om 0,50 SEK per aktie. Till styrelseledamöter föreslås Stefan Dahlbo (nyval), Matts Ekman, Sven Hagströmer (nyval), Hans Hedström, Johan Piehl, Mats Qviberg och Jonas Wahlström. Erik Törnberg har avböjt omval. Stefan Dahlbo är vice VD i Investment AB Öresund och har tidigare bland annat varit VD för Hagströmer & Qviberg AB samt VD och ordförande i HQ Fonder Sverige AB (dåvarande Hagströmer & Qviberg Fonder AB), det bolag varifrån dagens verksamhet inom HQ Fonder stammar. Sven Hagströmer är bland annat styrelseordförande i Investment AB Öresund, AB Custos och i Avanza AB. Styrelsen föreslår vissa ändringar i bolagsordningen, bestående av; ändring av firman till HQ Fonder AB ändring av aktiens nominella värde från 20 öre till 1 krona och att fem befintliga aktier sammanläggs till en ny aktie. Kallelsen till bolagsstämman kommer att införas i Svenska Dagbladet och Post- och Inrikes Tidningar den 18 mars och kommer samma dag att finnas tillgänglig på HQ.SE Fonders hemsida www.hqsefonder.se. Styrelsen för HQ.SE Fonder har fastställt en utdelningspolitik som innebär att bolaget skall lämna som utdelning till aktieägarna den del av bolagets vinster som inte bedöms behövas för att konsolidera eller utveckla verksamheten. Långsiktigt skall minst 75 procent av vinsten lämnas som aktieutdelning. Kontaktperson vid eventuella frågor: Hans Hedström, VD 08-5220 2600. Stockholm den 18 mars 2002 HQ.SE Fonder AB (publ) Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/18/20020318BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/18/20020318BIT00400/wkr0002.pdf