HQ.SE startar en ny Internetfond - HQ.SE Gorilla

Report this content

HQ.SE startar en ny Internetfond - HQ.SE Gorilla Fonden är en global aktiefond, där investeringarna görs i företag som redan idag har en eller som i framtiden bedöms kunna erhålla en dominerande position inom sin bransch, dvs framtidens gorillor i djungeln av Internetbolag, därav fondens namn. " Vi vill utöka vårt fondutbud med att även inkludera en högriskfond med fokus på Internetföretag. Målsättningen är att hitta de företag som kommer att vara ledande i respektive segment." säger Hans Hedström, VD HQ.SE Fonder Fonden kan även handlas över Internet på www.hq.se. HQ.SE Gorilla startades 17 april och förvaltas av Nils-Henrik Tideberg. För mer information kontakta: Nils-Henrik Tideberg, förvaltare av HQ.SE Gorilla, telnr: 08-562 250 68 Hans Hedström, VD HQ.SE Fonder, telnr: 08-562 250 65 Besök även vår hemsida www.hq.se för mer information. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00310/bit0002.pdf