HQ.SE lanserar lojalitetsprogram i samarbete med American Express

HQ.SE lanserar lojalitetsprogram i samarbete med American Express HQ.SE och American Express erbjuder tillsammans en helt ny möjlighet att samla Membership Rewards-poäng. Kunder hos HQ.SE som också har ett American Express-kort kan nu tjäna poäng på sina aktieaffärer. Samarbetet är det första i sitt slag i Europa där American Express kunder kan tjäna Membership Rewards-poäng vid sidan av att använda sitt kort för betalning. "American Express och HQ.SE har likartade målgrupper och vi ser mycket positivt på att genom samarbetet kunna erbjuda förmåner som ömsesidigt stärker kundrelationerna," säger Gunnel Engberg, VD American Express. "Vi har velat erbjuda våra kunder ett lojalitetsprogram. Istället för att uppfinna hjulet på nytt med ett eget program, så valde vi att samarbeta med American Express, som har marknadens bästa och bredaste lojalitetsprogram. På detta sätt ger vi våra kunder en unik möjlighet att intjäna bonuspoäng, som de sedan kan lösa in mot t ex flygresor eller hotellnätter," säger Nicklas Storåkers, VD för HQ.SE. För att ta del av erbjudandet måste kunderna ha en BAS- eller GULD-depå hos HQ.SE och ha ett American Express-kort som är kopplat till bonusprogrammet Membership Rewards. Kunderna får 800 poäng (motsvarar inköp för 800 kronor) för varje affär de gör på OM Stockholmsbörsen. Dessutom får HQ.SE-kunder som ansöker om ett American Express-kort 8 000 i välkomstpoäng, ingen anslutningsavgift (värde 75 kronor) och Membership Rewards Extra helt kostnadsfritt första året (värde 200 kronor). För mer information kontakta: Nicklas Storåkers, Verkställande direktör, HQ.SE Holding, telnr: 08-562 250 01. Gunnel Engberg, Verkställande direktör, American Express, telnr: 08-429 50 00. Besök även www.hq.se för mer information. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/20/20001120BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/20/20001120BIT00160/bit0002.pdf