• HQ.SE/

HQ.SE lanserar Sveriges första öppna tjänst för aktiehandel på mobilt Internet

Report this content

HQ.SE lanserar Sveriges första öppna tjänst för aktiehandel på mobilt Internet HQ.SE har i dagarna lanserat en omfattande tjänst för aktiehandel på mobilt Internet. Det är den första tjänsten som finns tillgänglig via samtliga operatörer för alla som har tillgång till mobilt Internet via s k wap- telefoner. På HQ.SEs hemsida wap.hq.se på mobilt Internet publiceras information i realtid om börsen. HQ.SEs kunder får tillgång till en tjänst med bland annat aktiekurser, nyheter och analyser i realtid, handel med aktier på OM Stockholmsbörsen, depåinformation med saldon, värdepappersinnehav och transaktionshistorik. Köp- och säljordrar som kunder lägger via en wap-telefon förmedlas genom HQ.SEs system direkt till börsen. "Våra kunder sitter inte framför en dator hela tiden. Med HQ.SEs tjänst för mobilt Internet är vi på väg att realisera vår vision om att kunderna skall kunna sköta sitt sparande var de vill och när de vill. Kunderna ges möjlighet att erhålla information i realtid om börsen var de än befinner sig. Detta blir inte minst viktigt när vi nu går mot förlängda öppettider på börsen, med handel på kvällen som följd", säger Nicklas Storåkers, verkställande direktör på HQ.SE. Tjänsten har utvecklats i samarbete med Ericsson. Hemsidan wap.hq.se, som är anpassad efter både små och stora terminalfönster, kan nås via samtliga wap- telefoner som stöder den nya wap-standarden 1.1. För mer information och frågor kontakta: Nicklas Storåkers, Verkställande direktör, HQ.SE Holding AB, tel 08-562 250 01. Mats Granryd, Försäljningsdirektör, Ericsson Sverige AB, 08-579 180 72. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00750/bit0002.pdf