Information rörande HQ.SE Fonder

Information rörande HQ.SE Fonder HQ.SE Fonder AB är moderbolag i den nya HQ.SE Fonder-koncern som senare i vår planeras delas ut till aktieägarna i HQ.SE Holding AB. Styrelsen i HQ.SE Holding har, som meddelats tidigare, föreslagit ordinarie bolagsstämma den 4 april 2001 att fatta beslut om utdelningen. Den nya styrelsen i HQ.SE Fonder utgörs av Jonas Wahlström (ordförande), Matts Ekman, Hans Hedström, Johan Piehl, Mats Qviberg och Erik Törnberg. Hans Hedström, som sedan ett år har varit chef för affärsområdet HQ.SE Fonder inom HQ.SE-koncernen, har utsetts till verkställande direktör. Styrelsen har beslutat att notera HQ.SE Fonder-aktien på Nya Marknaden. Målsättningen är att senare notera aktien på OM Stockholmsbörsens O- lista. Avstämningsdag för utdelningen kommer vara den 31 maj 2001 eller den tidigare dag som styrelsen beslutar. Första noteringsdag planeras vara inom några dagar efter avstämningsdagen. I samband med utdelningen kommer HQ.SE Holding AB byta firma till HQ.SE Aktiespar AB. För mer information kontakta: Nicklas Storåkers, verkställande direktör, HQ.SE Holding AB, 08-562 250 01 Hans Hedström, verkställande direktör HQ.SE Fonder AB, 08-562 250 65 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00750/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00750/bit0002.pdf