Kommuniké från bolagsstämma

Kommuniké från bolagsstämma Följande beslut har fattats på HQ.SE Holding ABs bolagsstämma den 4 april 2001. Utdelning Bolagsstämman beslutade om utdelning av samtliga aktier i dotterbolag med underkoncern i allt väsentligt motsvarande affärsområdet HQ.SE Fonder till aktieägarna i proportion till deras aktieinnehav i HQ.SE Holding. Sakutdelningen sker till bokfört värde som är 10 MSEK efter den nyemission som skett i HQ.SE Fonder med avstämningsdag den 31 maj 2001 eller den tidigare dag som styrelsen bestämmer. Styrelse och arvoden Till styrelseledamöter omvaldes styrelseledamöterna Sven Hagströmer, Anders Högström, Kurt Malmgren, Nicklas Storåkers och Jonas Wahlström och som ny styrelseledamot valdes Anders Elsell. Anders Elsell är 43 år och arbetar som placeringsansvarig på TMT One AB, som är största ägare i HQ.SE Holding. Vid efterföljande konstituerande styrelsemöte utsågs Sven Hagströmer till styrelsens ordförande. Bolagsstämman beslutade att styrelseledamöterna skall erhålla ett arvode om 300.000 kronor. Arvodet fördelas mellan styrelseledamöterna enligt styrelsens beslut. Ändring av bolagsordning Bolagsstämman beslutade om ändring av bolagets firma i § 1 i bolagsordningen till HQ.SE Aktiespar AB (publ) samt att bestämmelsen om rösträtt i § 11 utgår i sin helhet då den bestämmelsen numera följer av lag. Verksamhetsutveckling under första kvartalet 2001 HQ.SE HQ.SE Akties Fonder Koncern par Provisionsintä 17 25 42 kter, MSEK Antal kunder, 52 900 25 700 78 600 st Förvaltat 5,8 7,4 13,2 värde, Mdr SEK Antal 56 17 75 medarbetare, st Kunderna inom affärsområdet HQ.SE Aktiespar gjorde i genomsnitt 1,2 affärer per kund och månad under första kvartalet 2001. Preliminär tidplan för utdelning av HQ.SE Fonder Händelse Datum Början Distribution av prospekt av maj 7 maj Sista dag för handel i HQ.SE Aktiespar-aktien inklusive rätt till aktier i HQ.SE Fonder 8 maj HQ.SE Aktiespar handlas exklusive rätt till aktier i HQ.SE Fonder 10 maj Avstämningdag för erhållande av aktier i HQ.SE Fonder 14 maj Första noteringsdag för HQ.SE Fonder-aktien Stockholm den 4 april 2001 För mer information kontakta: Nicklas Storåkers, verkställande direktör HQ.SE Holding, tel. nr: 08-562 250 01. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT01150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT01150/bit0002.pdf