Hotell och Restaurangfacket har rekryterat en informationschef

Hotell och Restaurangfacket har rekryterat en informationschef Ulla Johanson har rekryterats till Hotell och Restaurang Facket som informationschef efter att ha varit chefredaktör för Tidningen Broderskap. Dessförinnan har Ulla arbetat på LO där hon började som pressekreterare men övergick till att bli politisk sekreterare och därtill kulturansvarig. Ulla har också varit departementssekreterare inom regeringskansliet och informationsansvarig på SSU-förbundet. Ulla är beteendevetare och har tidigare varit aktiv inom TCO och Elevorganisationen. Genom åren har hon författat en rad rapporter, böcker och utredningar, till exempel LOs "Klass & Kön", boken "Män" samt "Barn skriver till statsministern". Ulla Johanson, telefon 070-671 68 30 eller 08-781 02 42, ulla.johanson@hrf.net Hotell och Restaurang Facket organiserar anställda inom bl a hotell-, restaurang,- och turistnäringen. HRF har ca 60 000 medlemmar. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/16/20040916BIT20920/wkr0010.pdf