HRF ger ut "Den blå kokboken - en borgerlig soppa"

HRF ger ut "Den blå kokboken - en borgerlig soppa" Nu serverar de borgerliga partierna varsin soppa med erbjudandet; beställ en få fyra! De fyra partiernas paradrätter är urvattnad arbetsrätt, mosad jämställdhet, avskalad a-kassa och sönderkokt skola. I "Den blå kokboken" får du receptet på de fyra borgerliga partiernas soppor; * Bos bastanta är en urvattnad soppa där flera huvudingredienser är borta. Du får själv krydda den med oreglerad övertid, dyrare a-kassa och kostsammare sjukfrånvaro. * Alfs aptitliga är en mosad röra av förlorad maxtaxa, sämre föräldraförsäkring, slopade pappamånader, striktare abortlag, avskaffad sambolag. En soppa som är garanterad fri från feminism! * Mauds mastiga soppa ger inte mycket näring till den som är arbetslös. Den innehåller avskalad a-kassa. Saltet får du själv stå för genom höjd egenavgift. * Lars lättlagade är en riktigt sönderkokt soppa med ingredienser från farfars tid. Helt i klass med den på sina håll så utskällda skolmaten. * Kokboken är ett humoristiskt inslag i valrörelsen som vi hoppas ska skapa debatt, säger Hotell och Restaurang Fackets förbundsordförande John Herrström. * Vi vill att läsaren ska känna efter med magen och ta reda på var de olika partierna står i olika frågor, därav maträtterna. Bland HRFs egna ingredienser finns däremot mycket som gör livet lite godare; fasta jobb och bra kollektivavtal, mindre stress och bättre arbetsmiljö, mer jämställdhet, flexiblare dagis och bra bostäder, mer rättvisa och större mångfald. Vi är övertygade om att det smakar bättre än de fyra borgerliga partiernas soppa! [REMOVED GRAPHICS] ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/05/20020705BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/05/20020705BIT00040/wkr0002.pdf