HSB Malmö satsar på hyresrätter i Västra Hamnen

PRESSMEDDELANDE Malmö 2009-12-07

HSB Malmö satsar på hyresrätter i Västra Hamnen

HSB Malmös styrelse har beslutat att köpa ytterligare mark för att bygga bostäder i kvarteret Fullriggaren i Västra Hamnen. De 75 planerade bostäderna ska i första hand bli hyresrätter, och byggstart planeras till slutet av 2010.

– Eftersom vi vill kunna erbjuda människor i Malmö olika boendemöjligheter känns det extra bra att vi planerar just hyresrätter i Västra Hamnen, säger Michael Carlsson, vd på HSB Malmö.

Totalt planerar HSB just nu för byggstart av över 200 bostäder i Malmö med omnejd.

Vid Bulltoftas rekreationsområde pågår försäljningen av 65 lägenheter i bostadsrättsföreningen Draken, och vid Kalkbrottet Limhamn planeras 34 hyresrätter vid sidan av HSB Malmös bostadsrättsförening Akvamarinen, där försäljningen av 47 lägenheter redan pågår för fullt.

Dessutom har försäljningen av den första etappen i Bruksparken vid Hököpinge, bestående av nio radhus, precis påbörjats.

För ytterligare information kontakta: Magnus Knutsson, chef Nyproduktion 0702-08 53 13 Boel Lagerwall, marknadschef, 0703-89 53 88

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 33 självständiga HSB-föreningar. Med 42 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. Verksamheten drivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i Malmöregionen. Utöver förvaltning av 30 000 bostadsrätter och drygt 1 600 hyresrätter erbjuder HSB Malmö administrativa och tekniska förvaltnings- och konsulttjänster. Juvelen i kronan är Malmös landmärke, HSB Turning Torso.