HSB Malmö satsar stort på nya bostäder

PRESSMEDDELANDE Malmö 2009-10-05

HSB Malmö satsar stort på nya bostäder

Nu säljer HSB Malmö bostäder igen. Styrelsen har beslutat att åter starta försäljningen av bostadsrättslägenheterna ute på Bulltofta, projektet som lades på is då finanskrisen slog till för ett år sedan. Dessutom beslutades att byggstarta etappen med hyresrätter vid kalkbrottet.

– Vi ser nu att marknaden börjar vända, och då är det väldigt roligt att vi också kan möta efterfrågan på såväl bostadsrätter som hyresrätter, säger Michael Carlsson, vd på HSB Malmö.

På Bulltofta i närheten av rekreationsområdet planeras bostadsrättsföreningen Draken med 65 lägenheter mellan 45 och 100 kvadratmeter boyta.

Vid Kalkbrottet Limhamn planeras 34 hyresrätter fördelade på två huskroppar, vid sidan om HSB Malmös bostadsrättsförening Akvamarinen, där försäljningen av de 47 lägenheterna redan pågår för fullt.

För ytterligare information kontakta: Magnus Knutsson, chef AO Produktion, 0702-08 53 13 Boel Lagerwall, marknadschef, 0703-89 53 88 Lars Schantz, projektchef, 0705-37 76 76

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 33 självständiga HSB-föreningar. Med 42 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. Verksamheten drivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i Malmöregionen. Utöver förvaltning av 30 000 bostadsrätter och drygt 1 600 hyresrätter erbjuder HSB Malmö administrativa och tekniska förvaltnings- och konsulttjänster. Juvelen i kronan är Malmös landmärke, HSB Turning Torso.