Kontinuitet i styrelsen efter helgens stämma

Kontinuitet i styrelsen efter helgens stämma

I helgen höll HSB Malmös sin årliga föreningsstämma. Stämman röstade enligt valberedningens förslag om att hela nuvarande styrelsen skulle sitta kvar. Claes Caroli blev också omvald som styrelseordförande till en mandatperiod på två år.

– Det känns bra att styrelsen fick förnyat förtroende. Det gör att vi får kontinuitet och kan fortsätta vårt långsiktiga arbete med att utveckla HSB Malmö, säger Claes Caroli, styrelseordförande i HSB Malmö.

De som var aktuella för omval var Maj-Britt Thulin och Anders Lundberg. Övriga i styrelsen har ett år kvar på sin mandattid. Björn Andersson var den ende som nyvaldes. Han har tidigare varit suppleant i styrelsen och tjänstgjort som ledamot sedan Maria Bengtsson avsade sig sitt uppdrag i juni förra året.

Tommy Johansson valdes till ny förtroendevald revisor tillsammans med Lena Andersson, som varit revisor i HSB Malmö sedan 2005.

Styrelse: Claes Caroli, ordförande Maj-Britt Thulin, ledamot Björn Andersson, ledamot Anders Lundberg, ledamot Birgitta Nilsson, ledamot Olle Strand, ledamot Mimmi Zetterman, ledamot

Revisorer: Lena Andersson Tommy Johansson För ytterligare information kontakta: Claes Caroli, ordförande, 076-128 77 34 Michael Carlsson, verkställande direktör, 070-228 00 22 Boel Lagerwall, marknadschef, 070-389 53 88

HSB Malmö är en av 33 självständiga HSB-föreningar i landet. Bildades 1925 och är en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening med verksamhet i Malmöregionen. HSB Malmö har drygt 42 000 medlemmar. I tjänsteutbudet ingår såväl administrativa som tekniska förvaltnings- och konsulttjänster. Förvaltningen omfattar drygt 30 000 bostadsrätter och drygt 1 600 hyresrätter, däribland Malmös landmärke HSB Turning Torso.