Nytt ansikte i HSB Malmös styrelse

Report this content

I samband med HSB Malmös ordinarie föreningsstämma fick styrelsen i HSB Malmö en ny styrelseledamot. Marianne Falck, ordförande i HSB brf Kraften, valdes in av stämman. Olle Strand har omböjt omval och slutar därmed som styrelseledamot.

HSB Malmös styrelse planerar att konstituera sig idag, den 27 april, och kommer framöver att bestå av följande personer: Claes Caroli, ordförande Maj-Britt Thulin Björn Andersson Anders Lundberg Mimmi Zetterman Birgitta Nilsson Marianne Falck Till revisorer omvaldes Lena Andersson och Tommy Johansson. Till revisorssuppleant valdes Susanne Abrahamsson.

För ytterligare information kontakta: Claes Caroli, ordförande, 0761-28 77 34 Michael Carlsson, VD, 0702-28 00 22 Boel Lagerwall, marknadschef, 0703-89 53 88

________________________________________

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 32 självständiga HSB-föreningar. Med 42 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. Verksamheten drivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i Malmöregionen. Utöver förvaltning av 30 000 bostadsrätter och drygt 1 600 hyresrätter erbjuder HSB Malmö administrativa och tekniska förvaltnings- och konsulttjänster och utnämndes 2010 till Årets skånska företag inom förvaltning av Öresundsinstituttet. Juvelen i HSB Malmös krona är Malmös landmärke, HSB Turning Torso.