Stort intresse för HSB Malmös lägenheter vid Kalkbrottet

PRESSMEDDELANDE Malmö 2009-09-11

Stort intresse för HSB Malmös lägenheter vid Kalkbrottet

På söndag samlas cirka 200 intresserade för att få mer information om HSB Malmös första etapp vid Kalkbrottet på Limhamn. Då släpps för första gången priser och lägenhetsritningar, och det finns möjlighet att göra sitt lägenhetsval.

– Det är väldigt roligt att så många är intresserade av lägenheterna. Jag tror att det främst beror på det unika läget på kanten till det gamla kalkbrottet. Dessutom kan vi erbjuda hög boendestandard i kombination med attraktiva priser tack vare de förhandlingsmöjligheter som lågkonjunkturen medfört, säger Magnus Knutsson, ansvarig för nyproduktion på HSB Malmö.

HSB Malmö ordnar två visningsdagar för Kalkbrottet, högst upp i Turning Torso, den 13 respektive 20 september. Tre informationstillfällen erbjuds de båda dagarna: kl 11.00, 13.00 respektive 15.00.

Den första etappen består av 47 lägenheter i bostadsrättsföreningen Akvamarinen. HSB Malmö kommer på sikt att bygga cirka 160 lägenheter inom den första detaljplanen i området, som totalt kommer att omfatta cirka 800 lägenheter. Upplåtelseformerna kommer att variera och innehålla både hyresrätter, bostadsrätter och äganderätter.

För ytterligare information kontakta: Magnus Knutsson, chef AO Produktion, 0702-08 53 13 Stefan Sandahl, projektchef, 0702-65 97 22 Boel Lagerwall, marknadschef, 0703-89 53 88

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 33 självständiga HSB-föreningar. Med 42 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. Verksamheten drivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i Malmöregionen. Utöver förvaltning av 30 000 bostadsrätter och drygt 1 600 hyresrätter erbjuder HSB Malmö administrativa och tekniska förvaltnings- och konsulttjänster. Juvelen i kronan är Malmös landmärke, HSB Turning Torso.