Thage Anderssons Byggnads AB bygger HSB Malmös nya bostäder vid kalkbrottet

PRESSMEDDELANDE Malmö 2009-08-20

Thage Anderssons Byggnads AB bygger HSB Malmös nya bostäder vid kalkbrottet

Nu är det klart vem som får bygga HSB Malmös nya bostäder i området vid kalkbrottet i Limhamn. Igår skrevs avtal med entreprenören Thage Anderssons. Avtalet omfattar uppförandet av första etappen, HSB Brf Akvamarinen, med 47 lägenheter.

– Vi är mycket glada att ha slutit avtal med Thage Anderssons. De stämmer väl överens med de krav som vi ställer på våra entreprenörer, säger Magnus Knutsson, ansvarig för Affärsområde Nyproduktion på HSB Malmö.

Försäljningen startar inom kort och byggstart sker så fort 50 procent av bostäderna är förhandstecknade samt att det finns ett avtal om finansiering.

– Det är stor efterfrågan på våra lägenheter inom kalkbrottet och vi har goda förhoppningar om att försäljningen kommer att gå väl så att vi kan byggstarta i början på 2010, säger Magnus Knutsson.

HSB Malmö kommer totalt att bygga cirka 160 lägenheter inom första detaljplanen i området, som totalt kommer att omfatta cirka 800 lägenheter. Upplåtelseformerna kommer att variera och innehålla både hyresrätter, bostadsrätter och äganderätter.

För ytterligare information kontakta: Magnus Knutsson, chef AO Produktion, 0702-08 53 13 Boel Lagerwall, marknadschef, 0703-89 53 88

HSB Malmö är en av 33 självständiga HSB-föreningar i landet. Bildades 1925 och är en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening med verksamhet i Malmöregionen. HSB Malmö har drygt 42 000 medlemmar. I tjänsteutbudet ingår såväl administrativa som tekniska förvaltnings- och konsulttjänster. Förvaltningen omfattar drygt 30 000 bostadsrätter och drygt 1 600 hyresrätter, däribland Malmös landmärke HSB Turning Torso.