Tryggve Wallin klandrar HSB Malmös årsstämma

Malmö 2008-08-25

Tryggve Wallin klandrar HSB Malmös årsstämma

Tryggve Wallin har till Malmö Tingsrätt inlämnat klander av HSB Malmös årsstämma 2008 och kräver att den skall göras om i den del där hans motioner behandlas. Wallin pekar på att han fråntogs sin yttranderätt och inte tilläts försvara alla sina motioner.

– Det är naturligtvis oerhört tråkigt att Tryggve Wallin har valt denna väg, säger Claes Caroli, HSB Malmös ordförande, i en kommentar. HSB Malmö kommer nu att informera sina bostadsrättsföreningar om den uppkomna situationen och inväntar den förhandling som torde bli resultatet av Tryggve Wallins ansökan vid Malmö tingsrätt.

För mer information, kontakta:

Bengt Skånhamre, informationschef, HSB Malmö, mobil 0708-70 55 35

HSB Malmö är en av 33 självständiga HSB-föreningar i landet. Bildades 1925 och är en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening med verksamhet i Malmöregionen. HSB Malmö har drygt 40 000 medlemmar. I tjänsteutbudet ingår såväl administrativa som tekniska förvaltnings- och konsulttjänster. Förvaltningen omfattar drygt 30 000 bostadsrätter och drygt 1 600 hyresrätter, däribland Malmös landmärke HSB Turning Torso.