Pressmeddelande från HSB Stockholm   HSB förvärvar fler hyresfastigheter i Stockholm

HSB Stockholm köper en fastighetsportfölj bestående av nio hyresfastigheter i Stockholms närförort. Den 1 mars tillträder HSB de 360 lägenheterna som förvärvats från privat säljare.

–Förvärvet av de nio fastigheterna ligger i linje med vår strategi att öka andelen hyresfastigheter i attraktiva lägen. Hyresrätter med bra kommunikationer är efterfrågade bland våra bosparande medlemmar. De nya fastigheterna blir dessutom ett bra komplement till vårt nuvarande bestånd med en stor andel innerstadsfastigheter, säger Jonas Erkenborn på HSB Stockholm Fastighetsutveckling.

De nio fastigheterna är utspridda i stockholmsområdet; Abrahamsberg, Björkhagen, Västertorp, Sundbyberg, Mariehäll och Märsta. Alla fastigheter ligger i närhet av T-bana eller pendeltåg. Lägenhetsbeståndet består till största del av små- och medelstora lägenheter. I dagsläget är lägenheterna uthyrda men successivt kommer lediga lägenheter förmedlas till HSBs bosparande medlemmar.

Fastighetsförvärvet är en del av HSB Stockholms satsning på att bredda bostadserbjudandet till sina medlemmar. Under 2010 förvärvade HSB fastigheter på Södermalm och i Råsunda. Nu inleder alltså HSB Stockholm 2011 med att förvärva ytterligare hyresfastigheter.

För mer information kontakta:
Jonas Erkenborn, 08-7853136, Jonas.Erkenborn@stockholm.hsb.se
Anders Joachimsson, 08-785 32 09, anders.joachimsson@stockholm.hsb.se

HSB Stockholm är en ekonomisk förening som ägs av sina cirka 150.000 medlemmar. Föreningen har ca 430 bostadsrättsföreningar, med drygt 60.000 lägenheter, i sexton av kommunerna i Stockholms län. HSB Stockholm äger och förvaltar ca 3.200 hyreslägenheter belägna i Stockholms innerstad, närförort och grannkommuner. Besök oss gärna på www.hsb.se/stockholm.