• HSB STOCKHOLM/

Pressmeddelande från HSB Stockholm, 2010-12-29 HSB aktiva på fastighetsmarknaden Köper 30 hyreslägenheter i Solna

HSB Stockholm fortsätter att öka innehavet av hyreslägenheter i Stockholmsområdets centrala delar. Idag tillförs beståndet 30 lägenheter genom köp av en fastighet i Solna. Fastigheten ligger i kvarteret Porten 1 i Gamla Råsunda, Solna. Fastigheten säljs av en privat ägare och adressen är Ryttargatan 4 A-B.

– Fastighetens attraktiva läge i den levande och charmiga stadsdelen Gamla Råsunda blir ett välkommet tillskott bland våra hyresrätter. Våra unga bosparare kommer att uppskatta en fastighet med 30 enrumslägenheter i ett område med goda kommunikationer, säger Jonas Erkenborn, affärsområdeschef Fastighetsutveckling, HSB Stockholm.
– Att vi köper in ytterligare en fastighet med hyreslägenheter är helt i linje med våra medlemmars önskemål om fler hyresrätter i Stockholms centrala delar.

I princip alla lägenheter är idag uthyrda på ordinarie kontrakt men det fåtal som är outhyrda samt de lägenheter som blir lediga framöver kommer att förmedlas till HSB Stockholms bosparare.

Totalt äger och förvaltar HSB Stockholm ca 3 200 hyreslägenheter belägna i Stockholms innerstad, närförort och grannkommuner och lägenhetsbeståndet växer. Nyligen förvärvades även en fastighet med 36 hyresrätter vid Mariatorget. Tillgängliga lägenheter fördelas i första hand till bosparande medlemmar i HSB Stockholm.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Erkenborn, chef Fastighetsutveckling, 08-785 31 36, 0708-85 10 04
Anders Joachimsson, Fastighetsutveckling, 08-785 32 09, 0730-63 63 90

HSB Stockholm är en ekonomisk förening som ägs av sina cirka 150.000 medlemmar. Föreningen har ca 430 bostadsrättsföreningar, med drygt 60.000 lägenheter, i sexton av kommunerna i Stockholms län. HSB Stockholm äger och förvaltar ca 3.300 hyreslägenheter belägna i Stockholms innerstad, närförort och grannkommuner. Besök oss gärna på www.hsb.se/stockholm.