Pressmeddelande från HSB Stockholm ​626 lägenheter i rekordstor bostadsrättsombildning

Den 1 november genomfördes en rekordstor bostadsrättsombildning då fastigheten Kantarellen 11 på Lidingö bytte ägare – från Lidingöhem AB till bostadsrättsföreningen Kantarellen 11. Föreningens rådgivare under processen har varit HSB Ombildning & Fastighetsförsäljning i Stockholm.

Tillträdet den 1 november satte punkt för en lång process. Föreningen bildades redan 2001 och man har sedan dess fört en dialog med Lidingöhem AB om en eventuell ombildning. Under våren 2009 erbjöds föreningen möjligheten att förvärva fastigheten och ett omfattande arbete inleddes.

- Den här ombildningen har på många sätt varit en utmaning utöver det vanliga, säger Anders Joachimsson, chef på Ombildning & Fastighetsförsäljning i HSB Stockholm. Vårt samarbete med föreningen har fungerat helt perfekt och styrelsen har visat ett enormt engagemang. Med den drivkraft och kompetens som finns är jag övertygad om att föreningen går en ljus framtid till mötes. Det ska bli mycket intressant att följa områdets utveckling, avslutar Anders Joachimsson.

För mer information, kontakta:
Anders Joachimsson, Ombildning & Fastighetsförsäljning, 08-785 32 09, 073-063 63 90
anders.joachimsson@stockholm.hsb.se
Mikael Svenske, pressansvarig, 08-785 33 70, 070-88 55 745
mikael.svenske@stockholm.hsb.se

Det här är HSB Stockholm

HSB Stockholm är en ekonomisk förening som ägs av sina drygt 150.000 medlemmar. Föreningen har ca 420 bostadsrättsföreningar, med drygt 60.000 lägenheter, i sexton av kommunerna i Stockholms län. HSB Stockholm äger och förvaltar ca 3.200 hyreslägenheter belägna i Stockholms innerstad, närförort och grannkommuner. Besök oss gärna på www.hsb.se/stockholm.

Taggar: