Pressmeddelande från HSB Stockholm HSB köper hyresrätter vid Mariatorget

HSB Stockholm ökar på hyresutbudet i centrala Stockholm. Det senaste tillskottet ligger ett stenkast från Mariatorget och innehåller 36 lägenheter.

– Förvärvet är ett välkommet tillskott i vår fastighetsportfölj och ett led i vår strategi att öka antalet attraktivt belägna hyresrätter. Det känns fantastiskt roligt att kunna erbjuda våra bosparare möjligheten att få en hyresrätt i ett av Stockholms bästa lägen, säger Charlotte Axelsson som är vd för HSB Stockholm.

Den 1 september tillträder HSB Stockholm fastigheten S:t Göran 2. Fastigheten är byggd 1905 och innehåller företrädesvis små lägenheter.

– Fastigheten är i mycket gott skick och blir en av våra verkliga pärlor, menar Charlotte Axelsson.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Erkenborn, chef Fastighetsutveckling, 08-785 31 36, 0708-85 10 04
Anders Joachimsson, Fastighetsutveckling, 08-785 32 09, 0730-63 63 90

HSB Stockholm är en ekonomisk förening som ägs av sina cirka 150.000 medlemmar. Föreningen har ca 430 bostadsrättsföreningar, med drygt 60.000 lägenheter, i sexton av kommunerna i Stockholms län. HSB Stockholm äger och förvaltar ca 3.300 hyreslägenheter belägna i Stockholms innerstad, närförort och grannkommuner. Besök oss gärna på www.hsb.se/stockholm.