Tre nya hyresgäster till galleria i Västra Hamnen

Report this content

HSB Turning Torso Gallery har fått ytterligare tre hyresgäster – kökstillverkaren Kvänum, Showroom Scandinavia och FöreningsSparbanken. På markplanet i HSB Turning Torso Gallery, grannbyggnaden till HSB Turning Torso, kommer under våren 2007 att öppna en shopping-och upplevelsegalleria. Konceptet för butikerna i gallerian är inredning, design och service. -Det känns roligt att bli hyresvärd för tre företag som passar så väl in i vårt exklusiva koncept, säger Michael Carlsson, Vice VD på HSB Sundsfastigheter AB. Kvänum Kök AB flyttar sin nuvarande butik på Stortorget i Malmö till HSB Turning Torso Gallery. Den nya butiken blir avsevärt större och kommer att erbjuda det senaste inom kök, bad och förvaring. -Att etablera oss i HSB Turning Torso Gallery är en naturlig fortsättning i vår expansion dels eftersom vi har levererat samtliga kök till HSB Turning Torso och dels för att vi tror att Västra Hamnen kommer att bli en ny stadsdel i Malmö som lockar designintresserade köpare, säger Henric Littrén, försäljningschef för Kvänum Kök AB. Showroom Scandinavia öppnar nytt i Malmö. Butiken kommer att sälja italiensk-och spanskdesignade armaturer och möbler. -Vi kommer att satsa på att ständigt förändra lokalens utseende med nya och spännande produkter. Varje besök i vår butik skall vara en ny upplevelse, säger Peppe Edström, ansvarig för Showroom Scandinavia. Som ett komplement till gallerians designkoncept, har även FöreningsSparbanken tecknat avtal för butikslokal med uttagsautomat. -Vi ser en stor marknad växa fram i Västra Hamnen och vi kommer redan till hösten att öppna ett kontor på Hjälmarekajen i Malmö. Inflyttningen ökar ständigt och vi ser ett stort behov av att även finnas etablerade i den västra delen av stadsdelen, säger Per-Anders Lundin, FöreningsSparbanken. Fler företag står för dörren att teckna avtal och HSB Malmö räknar med att gallerian kommer att vara fulltecknad med det senaste inom heminredning och design när hösten drar igång. Förutom butiker och restaurang kommer HSB Turning Torso Gallery även inhysa ett upplevelsecentrum där besökarna kan följa tillblivelsen av HSB Turning Torso genom en interaktiv föreställning som öppnar redan i oktober i år. Butikerna och därmed gallerian i sin helhet öppnar i mars 2007. För mer information, kontakta: Lars Danielsson, VD, HSB Malmö, 0730-86 00 87 Camilla Larsson, Marknad, HSB Malmö, 0703-91 84 83 För ytterligare information om HSB Turning Torso Gallery, besök gärna: http://www.turningtorso.com