HSB och Fortum i konflikt om fjärrvärmekostnaderna

Report this content

Pressmeddelande Stockholm 2005-07-06 HSB och Fortum i konflikt om fjärrvärmekostnaderna I måndags gjorde 50 bostadsrättsföreningar uppror mot de stigande fjärrvärmekostnaderna. I ett öppet brev till Fortums styrelse kritiserar de prissättningen på fjärrvärme och kräver billigare alternativ. En kritik som nu även delas av Konkurrensverket. Samtidigt uppger Fortums ledning till Dagens Eko att deras kunder accepterar prissättningen på fjärrvärme. Diskussionen om fjärrvärmekostnaderna har pågått sen tidigare i våras då 30 bostadsrättsföreningar skrev under ett första uppror mot Fortums prissättning. Bakgrunden var blanda annat priserna på fjärrvärme har ökat mer än konsumentprisindex de senaste fyra åren. - Vi kommer fortsätta driva dessa frågor så länge våra medlemmar inte är nöjda. Att konkurrensverket nu agerar i frågan ser vi som en stor framgång och vi ska göra vad vi kan för att sätta stopp för den här prisutvecklingen, säger Mikael Svenske, ansvarig för HSB:s fjärrvärmeuppror. För ytterligare information, kontakta: Mikael Svenske: 08-785 33 70, mobil: 0708-85 57 45 Besök även www.hsb.se Det här är HSB Stockholm HSB Stockholm är en ekonomisk förening som ägs av sina drygt 150.000 medlemmar. Föreningen har ca 400 bostadsrättsföreningar som medlemmar, med drygt 60.000 lägenheter, i sexton av kommunerna i Stockholms län. Vi äger och förvaltar ca 4.500 hyreslägenheter belägna i Stockholms innerstad, närförort och grannkommuner. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=113853&fn=wkr0010.pdf Pressmeddelande