Framgångsrik lansering av golvslipningsserien HTC Greyline™

Nyligen visades den nya maskinserien HTC Greyline™ på Bauma i München. Maskinserien är helt ny och riktar sig till en helt annan marknad än HTC:s befintliga maskinprogram som är mer inriktat mot professionella användare. Den nya serien är mer riktad till dem som kanske har behov av en maskin som används mindre frekvent. Även uthyrare som vill ha en enklare maskin tilltalas av konceptet.

Richard Larsson, försäljningschef hårdvara avslöjar att det har varit en mycket lyckad lansering. ”Våra prognoser var ganska höga innan lanseringen men efter premiärvisningen så har vi fått justera dem 2 gånger på grund av hög efterfrågan. Nu när vi ska börja leveranserna ser vi oss tvungna att revidera dem ytterligare eftersom vi fått order på långt mer än vad vi hade förväntat oss. Detta gör att leveranstiden för en del kommer bli längre än vad både vi och våra kunder normalt är vana vid.” Greyline serien börjar levereras från HTC i Söderköping måndagen den 17 maj. För tillfället kan leveranstiderna ligga på uppemot 5 veckor på vissa modeller. HTC:s övriga sortiment påverkas inte av Greyline lanseringen utan där hålls fortsatt korta leveranstider som i normala fall är 1-2 dagar på standardmodellerna. För mer information om HTC Greyline™, besök www.greygrinder.com.