Stort antal kommuner satsar på HTC Twister™

Report this content

Städansvariga från 15 olika Svenska kommuner besökte under mitten av februari HTC i syfte att lära sig mer om golvrengöringsmetoden HTC Twister™.

Golvrengöringsmetoden HTC Twister™ är en helt kemikaliefri städlösning bestående enbart av diamantimpregnerade rondeller i kombination med vatten men med ett slutresultat långt bättre än traditionell städning. Den kombinationen har förstås intresserat många kommuner i Sverige och nu har alltså 15 av dessa fått utförlig information om metodens många fördelar, hur den fungerar och hur den dessutom kan spara pengar. Förutom en teoretisk information så genomfördes även två praktiska demonstrationer som visade uppgradering av ett naturstensgolv och ett plastgolv/vinylgolv. Besöket var ett initiativ från Staples (före detta Corporate Express) som ville bjuda in sina kunder inom den kommunala sektorn. Några av kunderna använde redan Twister™ i sina kommuner och de berättade gärna för kollegorna från de övriga kommunerna om sina positiva erfarenheter av Twister™. Det mest intressanta för majoriteten av kunderna var hur man behandlar linoleumgolv på ett effektivt sätt och de såg en enorm potential i Twister™ genom sparad tid och pengar bland annat beroende på reducerandet av det periodiska underhållet av golven i t.ex. skolor och ålderdomshem. Marcus Hedström ny säljare av Twister™ i Sverige Marcus Hedström, som sedan två veckor tillbaka är HTC:s säljare av Twister™ i Sverige, fanns med under besöket och fick där många nya kontakter och konkreta bokningar att komma ut till kommunerna och börja implementera Twister™. Marcus kommer närmast ifrån Hygienteknik, en av Nordens största grossister inom städmaterial, där han har arbetat med många olika städmetoder och är därför väl insatt i branschen.

Taggar: