• HTC/

HTC ONE BELÖNAS MED PRISET “BEST EUROPEAN ADVANCED SMARTPHONE 2013 – 2014”

European Imaging and Sound Association (EISA) har precis korat HTC:s flaggskepp, HTC One, till “Best European Advanced Smartphone”.

Stockholm, 16 augusti 2013 - HTC, en global ledare inom mobil innovation och design fick i dag ytterligare ett erkännande för den hyllade HTC One när de mottog det prestigefyllda EISA-priset, "Best European Advanced Smartphone 2013-2014”. EISA-juryn motiverar bl.a. utmärkelsen med att HTC One fortsätter vara steget före konkurrenterna när det gäller design, foto och ljudupplevelese. Detta beror bl.a. på den slitstarka aluminiumdesignen, den 4,7” Super LCD-skärmen med full HD och de avancerade bildbehandlingsmöjligheterna inklusive den unika Zoe-funktionen.

Jurymedlemmarna beskrev HTC One “the smartphone that everyone else will aim to beat in the future” och erkände samtidigt HTC One för sin Sense-upplevelse, som erbjuder på en unik användarupplevelse däribland Blinkfeed som fyller startskärmen med en personlig ström av nyhetsflöden, uppdateringar från sociala nätverk, foton och videoklipp.

EISA-juryn var också imponerad över HTC One:s kamerakvalitet och fokuserade främst på HTC One:s 4-megapixelkamera som har en bildsensor som kallas UltraPixel som ger en kraftigt förbättrad känslighet, optisk bildstabilisering[1], makroläge och HDR-stöd. Därutöver finns åtskilliga förinstallerade fotofunktioner, bl.a. HTC Zoe som tar upp till 20 bilder och en 3-sekunders video samtidigt, och gör dina favoritögonblick till levande minnen. De två stereofronthögtalarna stöds av inte mindre än Beats Audio, och levererar tillsammans en oöverträffad ljudupplevelse. HTC One är verkligen något helt speciellt!

"Vi är väldigt glada för att HTC One fortsätter att vara erkänd som den bästa smartphonen på marknaden, och det sex månader efter lanseringen”, säger Peter Frølund, Managing Director för HTC Nordic. "Vi är fast beslutna att fortsätta att förändra och driva smartphone-industrin framåt, och denna utmärkelse är ett bevis på att våra designers och ingenjörer kommer att fortsätta att arbeta hårt för att utveckla innovativa produkter som kommer att ta industrin in i en ny era av mobil kommunikation och underhållning.”

HTC One har mottagit åtskilliga priser och utmärkelser sedan lanseringen i februari 2013, däribland GSMA:s "Best Mobile Handset, Device or Tablet" på MWC 2013, Computex Taipei Gold Medal award for Design & Innovation, samt en mängd lysande recensioner och redaktionella utmärkelsr världen över. EISA-priset 2013 är en förlängning av priset för HTC One S som förra året utsågs till ”The best social media phone” av just EISA.

EISA:s motivering i sin helhet:

EUROPEAN ADVANCED SMARTPHONE 2013-2014

HTC One

With the One, HTC set a new standard for smartphones that everyone else will aim to beat in the future. Its robust aluminium body features very detailed finishing and a superb 4.7-inch Super LCD screen with Full HD resolution. The device is powered by a compelling quad-core processor with 2 GB of RAM and is available with 32GB of built-in memory. The operating system is Android but HTC's own GUI called 'Sense' offers a unique user experience, including 'BlinkFeed' which fills the home screen with a personalized stream of news feeds, updates from social networks, photos and videos. The main 4-megapixel camera offers an image sensor called UltraPixel with vastly improved light sensitivity. Optical Image Stabilization, Macro and HDR support; a vast number of photo apps is also pre-installed, like Zoe that records up to 20 photos plus a 3-second video in one go, creating live galleries of your favourite moments. The front firing stereo speakers are treated by nothing less than Dr. Dre's 'Beats Audio' providing an unparalleled listening experience. This HTC smartphone is truly One of a kind!

Om EISA

EISA är en unik intresseorganisation bestående av 50 specialtidskrifter från 20 europeiska länder. Organisationen är internationellt känd för ”The European EISA Awards” och grundades 1982 då chefredaktörerna från fem europeiska fototidningar gick samman för att kora ”Årets Kamera” för första gången någonsin. I juni, varje år, träffas chefredaktörerna från alla EISA-magasinmedlemmar för att besluta vilka produkter de skrivit om förtjänar att vinna de eftertraktade EISA-priserna. Där koras det vinnare i sex kategorier; ljud, video, hemmabio, foto, elektronik till bilen och mobila enheter. www.eisa.eu

[1] Optical Image Stabilization eller OIS

HTC Corp. (HTC) grundades 1997, och är skapare av många prisbelönta mobila enheter som är först ut på marknaden. Genom att sätta människan i centrum för allt den gör, skjuter HTC fram gränserna för design och teknik för att skapa innovative och personliga upplevelser för konsumenter runt om i världen. HTC:s produktportfölj inkluderas av smartphones utrustade med HTC Sense®, ett flerskiktigt grafiskt användargränssnitt som avsevärt förbättrar användarupplevelsen. HTC är börsnoterat på Taiwan Stock Exchange (TWSE: 2498). För mer information är du välkommen att besöka www.htc.com