HTC ONE LANSERAS NU I ETT MINDRE FORMAT SOM HTC ONE MINI

De revolutionerande funktionerna HTC BlinkFeed™, HTC Zoe™ och HTC BoomSound™ kommer, precis som i HTC One, att finnas tillgängliga i HTC: s senaste tillskott – HTC One mini.

STOCKHOLM, 18 Juli 2013. HTC, ett av världens ledande företag inom teknisk innovation och design presenterar idag HTC One Mini - en mindre version av den prisbelönta HTC One. HTC One finns redan på fler än 180 marknader och har varit en stor framgång på den svenska marknaden.

Den redan ikoniska HTC One, med sin hyllade design, har nu skalats ner till en mindre version. Denna nya medlem i One-serien kombinerar HTC BlinkFeed™, HTC Zoe™ och HTC BoomSound™ med en 4,3" skärm och en kraftfull dual-core 1,4 GHz processor. HTC One mini lanseras med den senaste versionen av Android och HTC Sense® 5 och erbjuder den perfekta kombinationen av fantastisk design och teknisk innovation.

HTC One mini är perfekt för användaren, som vill ha det senaste inom mobil teknik men i ett mindre och mer slimmat format. HTC One mini bygger vidare på framgångarna med HTC One. Den världsomspännande succé som HTC One har inneburit har även medfört att HTC har ökat sin globala varumärkeskännedom bland unga konsumenter till en imponerande nivå av 87%[1]. Antalet konsumenter som förväntar sig att äga en HTC inom de kommande sex månaderna har även fördubblades[2], detta som en följd av att HTC One rekommenderas av 94% av dess ägare[3].

”Vi är oerhört stolta över att stå bakom en av marknadens mest hyllade smartphones någonsin. Nu visar vi upp HTC One mini och det innebär att vi erbjuder konsumenterna den bästa smartphoneserien i världen” säger Peter Frølund, Managing Director för HTC Nordic. ”HTC One Mini står för allt som gör HTC One en succé - något mindre men minst lika iögonfallande".

En smartphone att längta efter
HTC One mini har begåvats med en 4,3" HD 720p display och kan skryta med en ppi på 341, vilket innebär att skärmen är bäst i klassen. HTC One mini kommer i två olika färger, Glacial Silver och Stealth Black. Med sin eleganta design i unibody aluminium och sin tunna profil, både känns och ser HTC One mini perfekt ut i handen.

HTC BoomSound™
Med sina främre stereohögtalare och dedikerade förstärkare, revolutionerade HTC One ljudupplevelsen bland smartphones. HTC One mini ger dig samma överlägsna ljudupplevelse. Detta kommer att göra det ännu roligare att förlora sig i musik, video, spel och de YouTube™-klipp man älskar. Ljudprofilen Beats Audio™ är integrerad och ger den bästa ljudupplevelsen som finns att erbjuda i en smartphone.

HTC BlinkFeed™
Precis som HTC One, erbjuder nya HTC One mini också HTC BlinkFeed™, en unik upplevelse som gör startskärmen till en levande ström av relevant personlig information, såsom underhållning, nyheter, foton och uppdateringar på sociala medier. HTC BlinkFeed™ samlar det senaste innehållet från de mest relevanta och intressanta källorna och serverar det i korthet på ett och samma ställe, utan att behöva skifta mellan flera appar, widgets och webbsajter.

HTC Ultrapixel kamera med HTC Zoe™
Den revolutionerande kameran med Ultrapixlar och HTC Zoe™ omdefinierar hur man kan fånga, återuppleva och dela de mest värdefulla ögonblicken. Den banbrytande sensorn med Ultrapixlar samlar 300% mer ljus än en traditionell kamerasensor på en smartphone. Denna nya metod ger en häpnadsväckande prestation i svagt ljus. HTC Zoe™ låter dig ta högupplösta bilder som sedan kommer till liv i 3-sekunders klipp och erbjuder en mängd unika redigeringsverktyg direkt i din HTC One mini.

Låt även dina bilder komma till liv med hjälp av funktionen Video Highlights som skapar 30-sekunders klipp av dina bilder och filmer. Inget professionellt redigeringsprogram eller färdighet behövs. Välj ditt eget soundtrack från ett av flera förinstallerade teman eller från ditt personliga musikbibliotek innan du delar filmerna. Dessutom är det perfekta självporträttet, gruppbilden eller videoklippet bara ett klick bort tack vare en 88° ultra-vidvinkelkamera på framsidan av HTC One mini.

Tillgänglighet
Den nya HTC One mini kommer att vara tillgänglig i Sverige under slutet på Q3 2013. För mer information om HTC One mini besök
www.htc.com.

Bilder kan laddas ner här: www.htcmedia.net