HTC presenterar sin senaste telefon i mellanklassen, Desire 500

HTC utrustar sin nya Desire 500 smartphone med en kraftfull processor och en utmärkt kamera med Video Highlights-funktion.

STOCKHOLM, 7. augusti 2013 – HTC, en global ledare inom mobil innovation och design, lanserar den nya HTC Desire 500 i Europa. HTC Desire 500 är en kraftfull mobil i mellanklassen, som lanseras med en 1.2GHz quad-core processor, HTC BlinkFeed och en utmärkt kamera med Video Highlights-funktion, som förvandlar dina bilder till 30-sekunders videoklipp med musik och olika teman. Den nya medlemmen i Desire-serien är utformad med hänsyn till de som kräver en extraordinär upplevelse till ett lågt pris. HTC Desire 500 kommer vara tillgänglig i Sverige mot slutet av Q3 och kommer i en snygg svart högblank färg, och en vit med isblå kanter.

”Desire-serien har blivit känd för att föra fram de bästa mobila upplevelserna till massmarknaden, och Desire 500 är inget undantag”, säger Peter Frölund, Managing Director for HTC Nordic. ”Denna smartphone är perfekt för folk som är på språng, och som snabbt och enkelt vill hålla sig ajour med de senaste nyheterna och uppdateringarna, samtidigt som användaren erbjuds en utmärkt kamera tack vare Video Highlights-funktionen, som automatiskt väcker liv i dina upplevelser.

Njut av dina bilder på ett helt nytt sätt.

Med Desire 500’s 8MP kamera kan du vara säker på att spara dina upplevelser och minnen i bra kvalitet, då den tack vare den dedikerede HTC ImageChip processor är skapad för att ta spektakulära stillbilder och HD-videoklipp. Frontkameran på 1.6MP gör det lätt att ta självporträtt av högsta kvalitet. Med ett stort utval av redigeringsverktyg kan du forvandla dina bilder precis som du har önskar, till exempel med hjälp av kreativa filter eller funktionen ’Alltid leenden’, så blir du alltid säker på att ta bra bilder. Dela de senare med vänner och familj på dina sociala nätverk, direkt från Desire 500.

Med Video Highlights förändras sättet att dela dina upplevelser. Funktionen förvandlar dina bilder och videoklipp från en hel dag eller en särskilt event till en 30-sekunders video kryddad med teman och musik. Övergången mellan bilderna är matchad till musikens tempo, så du får en professionell video utan att du själv behöver lyfta ett finger.

Ditt favoritinnehåll live på din startskärm

HTC Desire 500 introducerar HTC’s hyllade BlinkFeed-funktion till Desire-serien. HTC BlinkFeed visas på en utmärkt 4.3” skärm och förvandlar din startskärm till en skräddarsydd feed av information, där du enkelt har överblick över nyheter och uppdateringar från dina sociala nätverk, allt samlat på samma ställe.

På HTC BlinkFeed länkas det varje dag till mer än 10.000 lokala och internationalla artiklar från några av världens ledande mediaföretag. I Sverige finns både nyhets- och livsstilsmedier, såsom Metro, Nyheter24, Gaffa och Modette och uppdateras kontinuerligt med nya.

En smartphone, som passar även på resande fot.

Utrustad med en 1,2 GHz quad-core processor, erbjuder HTC Desire 500 multitasking i högt tempo, supersnabb internetbrowsing och möjlighet att spela i hög grafisk kvalitet – och med understöd av microSD-kort på upp till 64GB behöver du aldrig oroa dig att ha plats med dina bilder, videoklipp, program och spel.

Tillgänglighet

Den nya HTC Desire 500 kommer vara tillgänglig i Sverige under slutet på Q3 2013. För mer information om HTC Desire 500, besök www.htc.com

Bilder kan laddas ner här: www.htcmedia.net

Lösenord: htcmedianet