HTC UTÖKAR DEN HYLLADE ONE-SERIEN MED HTC ONE SV

Supersnabb 4G-anslutning förstärker den fantastiska kameran och det suveräna ljudet ytterligare på den prisbelönta One-serien.

LONDON — 11 DECEMBER, 2012 — HTC, global ledare inom mobil innovation och design, presenterade idag den senaste modellen i sin prisbelönta One-serie, HTC One SV. Denna nya modell kombinerar supersnabb hastighet i 4G LTE, en fantastisk kamera och suveränt ljud i studiokvalitet med HTC:s enastående signaturdesign. HTC Sense™ 4 på Android™ ICS, är avsedd för de som vill att deras smartphones ska hålla jämna steg med sin hektiska livsstil.

“HTC One SV inleder nästa generation av prestanda på smartphones med blixtsnabbt mobilt internet”, säger Peter Frølund, Managing Director Nordics. ”Vi är glada över att fylla 4G-nätverken över hela världen med modeller som gör det möjligt för våra kunder att ha glädje av webbsurfing, strömma film och Internetradio, snabbare och smidigare än någonsin tidigare.”

Pålitlig, supersnabb prestanda

Med en 1.2 GHz Qualcomm Snapdragon S4 dubbelkärnig processor, och genom att dra full nytta av den senaste tekniken inom mobila nätverk, erbjuder HTC One SV en exceptionell prestanda, vilket möjliggör högkvalitativ video, spel som flyter och smidig multitasking.

Genom integrationen av Dropbox och Skydrive får du aldrig slut på utrymme för dokument, filmer, bilder och appar, men likväl kan HTC One SV:s interminne utökas med hjälp av MikroSD-kort, med upp till 32 GB per kort. Tack vare den senaste NFC-tekniken och Android Beam kan du också dela ditt innehåll genom en enkel “knack” på en annan NFC-aktiverad telefon.

Fantastisk kamera, suveränt ljud

Med HTC One SV får du samma fantastiska kamera som på de övriga HTC-smartphones i den prisbelönta One-serien. Med avancerade och smarta funktioner som seriebildtagning och möjlighet att filma och fota i HD samtidigt. Ta enastående bilder även i svaga ljusförhållanden med HTC One SV:s 5-megapixelkamera och f/2.0 bländaröppning på huvudkameran. Med panoramabildtagning och 1080p videoinspelning i HD, kompletteras huvudkameran perfekt med en 1,6-megapixel frontkamera som har en f/2,2-bländaröppning. Oavsett om det är solnedgång eller levande ljus i bakgrunden, lovar HTC One SV:s frontkamera ett självporträtt du vill bevara.

Med Beats Audio™, som är exklusivt tillgängligt på smartphones från HTC, erbjuder HTC One SV ett suveränt ljud oavsett om du lyssnar på musik, spelar spel eller tittar på videoklipp. Nya HTC Sync Manager gör också synkronisering och hantering av din musiksamling enklare och försäkrar att hela din musiksamling är lika mobil som du.

Signaturdesign

Troget sitt HTC-arv erbjuder HTC One SV en elegant design, har en 4,3-tums Super LCD2-pekskärm och kommer i spännande färgnyanser av blått och vitt. Designen i polykarbonat är fast solid men ändå mjuk i sin form och med en matchande silvermetallic-kant får den en exklusiv finish.

Tillgänglig

HTC One SV kommer att finnas tillgänglig för försäljning i Sverige från och med januari 2013.

HTC Corp. (HTC) grundades 1997, och är skapare av många prisbelönta mobila enheter som är först ut på marknaden. Genom att sätta människan i centrum för allt den gör, skjuter HTC fram gränserna för design och teknik för att skapa innovative och personliga upplevelser för konsumenter runt om i världen. HTC:s produktportfölj inkluderas av smartphones och surfplattor utrustade med HTC Sense®, ett flerskiktigt grafiskt användargränssnitt som avsevärt förbättrar användarupplevelsen. HTC är börsnoterat på Taiwan Stock Exchange (TWSE: 2498). För mer information är du välkommen att besöka www.htc.com

###

Namnen på de företag och produkter som nämns häri kan vara varumärken som tillhör respektive ägare.

Pictures can be found on www.htcmedia.net

User: htc

Password: htcmedianet