Mobile World Congress och HTC har medvind i de sociala medierna - UPPDATERAT!! (NY Link)

När portarna till årets upplaga av Mobile World Congress slogs upp i Barcelona i februari fanns HTC på plats med den nya One-serien. Sedan dess har både världens största mobilmässa och HTC:s nya serie haft medvind i de sociala medierna. Förhandsbokningarna är i full gång.

Den nya One-serien med toppmodellen HTC One X i spetsen fick ett varmt mottagande på årets Mobile World Congress. Detsamma gäller i de sociala medierna.

Från den 25 februari till den 1 mars nämndes den välbesökta mobilmässan 402 000 gånger i sociala medier, en siffra som innebär runt 30 miljoner läsare. Och i 26 % av omnämnandena i de sociala medierna var det HTC One-serien man skrev om. Det visar en analys som Integrasco genomfört åt HTC.

"En stor och stark mässa som Mobile World Congress bidrar till att sätta fokus på de många nya produkterna och tjänsterna som lanseras nu och i framtiden, vilket är mycket bra för branschen. Men det är minst lika fantastiskt att se att nyheterna i så hög grad når ut i de sociala medierna, där de diskuteras av dem som vi först och främst utvecklar åt – användarna", säger Peter Frølund, Norden-chef på HTC.

Även Google vittnar om HTC One-seriens popularitet. Från lanseringen på Mobile World Congress och 30 dagar framåt toppade HTC One listan över de mest googlade produkterna bland de produkter som lanserats på mässan. Globalt sett står HTC One för 38 % av det totala antalet sökningar som gjordes på de lanserade produkterna enligt Google Insights.

Rusning efter kamera och ljud i toppklass

Förhandsbokningarna av HTC One X och de andra modellerna i serien är redan nu i full gång. Och Peter Frølund gör ingen hemlighet av att HTC har höga förväntningar.

"Den nya HTC One-serien skiljer sig från våra senaste lanseringar. Inte minst för att vi nu har utvecklat en kamera och en ljudkvalitet som verkligen tar upp kampen med både digitalkameror och traditionella musikspelare. Det är åt det hållet utvecklingen går – användarna orkar inte bära på flera olika apparater så det är upp till oss att samla allt i en enhet och samtidigt se till att kvaliteten är i toppklass", berättar Peter Frølund.

Utöver ImageSense har HTC förbättrat samtliga komponenter i kameran, bl.a. objektivet, sensorn och programvaran som kör på nya, specialutvecklade HTC ImageChip. HTC One-serien gör det enkelt att spara och dela foton och filmklipp. HTC har integrerat Dropbox i HTC Sense 4 och det medföljer 25 GB gratis Dropbox-lagringsplats i två år när man köper en HTC One. Det räcker gott och väl för att lagra 10 000 foton av hög kvalitet.

När det gäller ljudet i HTC One är det Beats By Dr. Dre Audio™ som anger tonen – och för första gången är systemet integrerat i hela mobilupplevelsen. Det innebär att man nu kan njuta av ett suveränt ljud, oavsett om man lyssnar på sin favoritmusik, skrattar åt ett filmklipp på YouTube™ eller slappnar av med ett spel. Den nya One-serien tar också hänsyn till användarnas musikvanor. I dag nöjer man sig inte med att lyssna på den musik man har i sin telefon. Användarna använder streaming-tjänster som Spotify och lyssnar på internetradio. Därför kan man nu lägga till sina favorittjänster och musikappar i nya Music Hub på HTC One.

Med HTC One kan man också ta med sig sin musik överallt – även i bilen. HTC One gör det enkelt att överföra musiken till bilstereon med hjälp av HTC Car Stereo Clip*. Lösningen gör det också möjligt att lyssna på fler än 50 000 radiokanaler från hela världen som är tillgängliga på nätet samt på musik från alla tjänster och appar i mobiltelefonen via bilens högtalarsystem.

HTC One X kan förhandsbokas här: http://www.htc.com/se/smartphones/htc-one-x/#pre-order

Om HTC One X

HTC One X är snyggt formgiven och utförd i ett enda stycke polykarbonat som känns lika stabilt som metall, bara mycket lättare. Designen kombinerar en unik, blank pianolackfinish med en matt baksida i en sammanhängande konstruktion. HTC One är blixtsnabb och tack vare den nya NVIDIA® Tegra 3-processorn kan du njuta av snygg grafik, längre batteritid och snabbare appar. Mobilen drivs av en Super 4-PLUS-1™ quad core-processor på 1,5 GHz med en femte batteribesparande kärna kompletterad av ett NVIDIA®-grafikchip med 12 kärnor. HTC One har en 720p HD-skärm på 4,7 tum som skyddas av ett lager Corning™ Gorilla-glas. På marknader med 4G LTE kommer HTC One X dessutom att finnas i en version med en LTE Qualcomm Snapdragon S4-processor på upp till 1,5 GHz.

*HTC Media Link HD och HTC Car Stereo Clip säljs separat.

Bilder kan laddas ner från följande webbsida:

Webbadress: http://www.htcmedia.net

Lösenord: htcmedia