Vi presenterar nya HTC one®, ett nytt perspektiv på smartphones

HTC BlinkFeed, HTC Zoe och HTC BoomSound levererar en helt ny och revolutionerande smartphone-upplevelse

London and New York City, 19 februari 2013 — HTC, en global ledare inom mobil innovation och design presenterar idag sitt nya flaggskepp, den nya HTC One. Den nya HTC One är tillverkad i ett enda stycke aluminium, unibody och är utrustad med Gorilla®-glas 2. Den nya HTC One introducerar HTC BlinkFeed™, HTC Zoe™ och HTC BoomSound™ som är nyckelinnovationer i nya HTC Sense® som återuppfinner den mobila upplevelsen och sätter en ny standard för smartphones.

“Idag fördjupar vi människor oss i en konstant ström av uppdateringar, nyheter och information. Även om smartphones är ett av de huvudsakliga sätten att få information på och för att hålla kontakten med människor vi bryr oss om, har konventionella metoder inte lyckats hålla jämna steg med hur människor faktiskt använder smartphones”, säger Peter Frølund, Managing Director HTC Nordics. “Det finns ett behov av ett nytt och spännande förhållningssätt till smartphones och med nya HTC One har vi återigen föreställt oss den mobila upplevelsen från grunden för att återspegla den nya verkligheten.”

HTC BlinkFeed: En personlig livestream direkt på startskärmen

HTC BlinkFeed är medelpunkten för upplevelsen av nya HTC One. HTC BlinkFeedär en ny fräck upplevelse som förvandlar startskärmen till en enda livestream av personlig relevant information såsom sociala uppdateringar, nöjes- och livstilsuppdateringar, nyheter och foton med fördjupande bildikoner så att man inte längre behöver gå till separata appar för att ta reda på vad som händer. HTC BlinkFeed samlar det senaste innehållet från de mest relevanta och intressanta källorna och serverar det i korthet på ett och samma ställe, utan att behöva skifta mellan flera appar, widgets och webbsajter.

För att möjliggöra detta dynamiska synsätt på en smartphone kommer HTC ge både lokalt och globalt innehåll från mer än 1 400 mediakälllor med mer än 10 000 artiklar per dag från några av de mest innovativa medieförtagen såsom AOL, ESPN, MTV, Vice Media, CoolHunting, Associated Press och många fler. För mer information om om HTC BlinkFeed innehållsleverantörer, besök HTC Blog - http://blog.htc.com/

Kamera med Ultrapixlar och HTC Zoe

Den revolutionerande kameran med Ultrapixlar och HTC Zoe omdefinierar hur man fångar, återupplever och delar sina mest värdefulla stunder. HTC Zoe ger människor möjlighet att ta högupplösta foton som kommer till liv i tre-sekunderssnuttar. Dessa Zoes, bilder och videoklipp visas sedan på ett unikt sätt som gör galleriet levande och omvandlar det traditionella fotogalleriet med stillbilder till ett galleri i rörelse fyllt med minnen. Det skapar också automatiskt integrerade filmer med höjdpunkter från varje event bestående av Zoes, foton och videoklipp med musik och med professionellt designade klipp, övergångar och effekter. Dessa filmer med höjdpunkter kan bli redigerade eller ha olika teman och kan enkelt delas på sociala nätverk, via e-post eller andra tjänster.

För att möjliggöra denna innovativa kameraupplevelse har HTC utvecklat en anpassad kamera som innehåller en klassledande f/2,0-bländarlins och en banbrytande sensor med Ultrapixlar som samlar 300 % mer ljus än en traditionell kamerasensor på en smartphone. Denna nya metod ger också en häpnadsväckande prestation i svagt ljus och en mängd andra förbättringar för foton och video. Dessutom är det perfekta självporträttet eller videoklippet bara ett klick bort tack vare en ultra-vidvinkelkamera på framsidan som stöder 1080 videoinspelning. Fleraxlig optisk bildstabilisering på både den främre och bakre kameran hjälper också till att säkra mjukare videoinspelning, oavsett om det är stillastående eller i rörelse. HTC Zoe har många andra funktioner såsom förbättrad 360° panoramabildtagning, sekvensplåtning och borttagning av oönskade objekt.

HTC BoomSound

Den nya HTC One erbjuder den bästa ljudupplevelsen i en smartphone som finns idag. För första gången introduceras HTC BoomSound på en smartphone med stereohögtalare på framsidan, en dedikerad förstärkare och en fantastisk skärm i full HD som får en att förlora sig i musik, video, spel och de YouTube™-klipp man älskar. Ljudprofilen Beats Audio™ är integrerat och aktiverat genom hela upplevelsen och ger suveränt ljud oavsett om du lyssnar på din favoritmusik, tittar på en film eller spelar ett spel.

HDR-inspelning använder dubbla mikrofoner och ljudbearbetning för att fånga ett rent och fylligt ljud värdigt nog för videoinspelning i HD. Tack vare tillägget av HTC Sense Voice som garanterar en bra samtalskvalitet genom att höja samtalsvolymen och reducera bakgrundsljuden så att samtalen hörs högt och tydligt.

HTC Sense TV™

HTC Sense TV förvandlar den nya HTC One till en interaktiv programguide och fjärrkontroll som passar de flesta TV-apparater, digitalboxar och mottagare. HTC Sense TV gör det enkelt och intuitivt att se vad som visas på TV och hitta sitt favoritprogram.

Unibody-design i aluminium

Den nya HTC One är utskuren ur ett enda stycke aluminium, unibody, och en briljant 4,7” full HD-skärm (1080p), det senaste operativsystemet Jelly Bean och 4G-teknik för supersnabb surfning i ett paket som kombinerar premiumdesign med banbrytande byggkvalitet.

Den finns i en läcker silver och en vacker svart utgåva. Den tunt utformade unibody-designen i aluminium ligger komfortabelt i handen och presenterar HTC:s unika antennteknologi, som hjälper människor uppnå en kristallklar signal. Skärmen är också motståndskraftig mot repor och minskar bländning samtidigt som den ger den ultimata skarpheten och kontrasten genom en otrolig 468ppi-upplösning.

Bilder kan laddas ner här: www.htcmedia.net

Lösenord: htcmedianet

Global Tillgänglighet
Den nya HTC One kommer att vara tillgänglig hos fler än 185 mobiloperatörer och större återförsäljare i världen. I norden kommer den nya HTC One vara tillgänglig innan slutet av mars. För mer information om och förhandsbokning av den nya HTC One, besök htc.com.

Europa, Mellanöstern och Afrika: 1&1 Tyskland, A1 Telekom Österrike, AB Polen, Allo Ukraina, AMC (Cosmote) Albanien, AVEA Turkiet, Belcompany Nederländerna, BH Telecom Bosnien & Herzegovina, Bite Lettaland, Bite Litauen, Bouygues Telecom Frankrike, Carphone Warehouse UK, Cell C RSA, Citrus Ukraina, Cosmote Grekland, Cosmote Romania & Global Bulgarien, DT Mobile(TS) Lettland, Du Förenade Arabemiraten, Dustin Sverige, Eagle Mobile Albanien, EE Storbritannien, Elisa Estland, Elisa Finland, Elgiganten Danmark, Elgiganten Sverige, Elkjøp Norge, EMT (TS) Estland, E-Plus Tyskland, ERC Ukraina, Etisalat Förenade Arabemiraten, Gigantii Finland, Go Malta, H3G Österrike, H3G Danmark, H3G Italien, 3 Sverige, H3G Storbritannien, HT Eronet Bosnien & Herzegovina, Irange Polen, KPN Belgien, KPN Nederländerna, Life Vitryssland, LuxGSM Luxemburg, Melita Malta, Meteor Irland, Mobilezone Schweiz, Mobilochka Ukraina, Mobily Saudiarabien, MSH Belgien, MSH Tyskland, M-Tel Montenegro, M-Tel Bosnien & Herzegovina, MTI Ukraina, MTN Sydafrika, MTS Vitryssland, MTS Ryssland, Netcom Norge, (Telefónica) O2 Tjeckien, (Telefónica) O2 Tyskland, (Telefónica) O2 Irland, (Telefónica) O2 Storbritannien, Omnitel Litauen, One Makedonien, Optimus Portugal, Orange Frankrike, Orange Moldavien, Orange Rumänien, Orange Slovakien, Orange Spanien, Orange Schweiz, Partner Communications Israel, PhoneHouse Frankrike, PhoneHouse Tyskland, PhoneHouse Nederländerna, Phone House Sverige, Phones4U Storbritannien, Play Polen, Plus Communication Albanien, Polkomtel Polen, Proximus Belgien, SFR Frankrike, SiMobil Slovenien, STC Saudiarabien, Sunrise Schweiz, Svyaznoy Ryssland, Swisscom Schweiz, TDC Danmark, Tele2 Kroatien, Tele 2 Estonien, Tele2 Lettland, Tele2 Litauen, Telia Danmark, Telia Sverige, Telekom Slovenien, Telenet Belgien, Telenor Danmark, Telenor Norge Telenor Sverige, Telenor Ungern, Telenor Serbien, Telkom Serbien, TIM Italen, TMN Portugal, T-Mobile Österrike, T-Mobile Kroatien, T-Mobile Tjeckien, T-Mobile Tyskland, T-Mobile Ungern, T-Mobile Makedonien, T-Mobile Montenegro, T-Mobile Nederländerna, T-Mobile Polen, T-Mobile Slovakien, Turkcell Turrkiet, Tus Mobil Slovenien, Velcom (TAG) Vitryssland, VIP Operator Makedonien, VIP Mobile Serbien, Vipnet Kroatien, Vivacom Bulgarien, Vodacom Sydafrika, Vodafone Albanien, Vodafone Tjeckien, Vodafone Egypten, Vodafone Tyskland, Vodafone Grekland, Vodafone Ungern, Vodafone Irland, Vodafone Italien, Vodafone Malta, Vodafone Nederländerna, Vodafone Portugal, Vodafone Rumänien, Vodafone Spanien, Vodafone Turkiet, Vodafone Storbritannien, Wind Grekland, Wind Italien, Yoigo Spanien, Yug Contract Ukraina, Zain Saudiarabien.

Asien och Stillahavsområdet: China Mobile Hong Kong Company Ltd., ChungHwa Telecom, 3HK, CSL, Fareastone, M1, Mobifone, Optus, PCCW, Reliance Communications, SingTel, Smartone, StarHub, Taiwan Mobile, Telecom Nya  Zeeland, Telstra, Vodafone Australien, Vodafone Nya Zeeland.

Kina: China Mobile, China Unicom, China Telecom

Nordamerika: AT&T, Sprint, T-Mobile, Cincinnati Bell och Best Buy i USA och i Kanada med Rogers, Bell and Telus.

Norden: Dustin Sverige, Elisa Finland, El-Giganten Danmark, Elgiganten Sverige, Elkjøp Norge, Gigantii Finland, H3G Danmark, 3 Sverige, Netcom Norge, TDC Danmark, Telia Danmark, Telia Sverige, Telenor Danmark, Telenor Norge, Telenor Sverige

HTC Corp. (HTC) grundades 1997, och är skapare av många prisbelönta mobila enheter som är först ut på marknaden. Genom att sätta människan i centrum för allt den gör, skjuter HTC fram gränserna för design och teknik för att skapa innovative och personliga upplevelser för konsumenter runt om i världen. HTC:s produktportfölj inkluderas av smartphones och surfplattor utrustade med HTC Sense®, ett flerskiktigt grafiskt användargränssnitt som avsevärt förbättrar användarupplevelsen. HTC är börsnoterat på Taiwan Stock Exchange (TWSE: 2498). För mer information är du välkommen att besöka www.htc.com