Huawei IDEOS X5 - Nu på den svenska marknaden

Stockholm, 3 mars 2011 - Nu finns Huawei IDEOS X5 äntligen tillgänglig på den svenska marknaden.

IDEOS X5 baseras på Android 2.2 och kommer fulladdad med en kraftfull Snapdragon-processor för de mest krävande applikationer och spel, 3,8” kapacativ skärm med 800×480-upplösning, 5 MP-kamera med auto-focus, LED-blixt, videoinspelning i HD, samt dubbla mikrofoner för brusreducering och hög samtalskvalitet. Huawei IDEOS X5 är utvecklad för maximal användarvänlighet och kombinerar enastående prestanda med avancerad teknik i en kompakt och stilren design.

– Huawei IDEOS X5 erbjuder extremt mycket smartphone för pengarna och vi är väldigt glada att vi äntligen kan erbjuda IDEOS X5 i Sverige, säger Jakob Rydén, chef för mobiltelefoner, Huawei Devices i Sverige.

– IDEOS X5 har hittills fått ett mycket positivt mottagande av svenska återförsäljare och är ett välkommet och intressant alternativ bland Androidmobiler på den svenska marknaden, säger Joakim Bergman, försäljningsdirektör på 20:20 mobile i Sverige.

IDEOS X5 är utrustad med både HSPA och WiFi 802.1n vilket erbjuder användaren snabba uppkopplingshastigheter, samt möjlighet att vara ständigt uppkopplad mot nätet. Med tillgång till Android Market, har användaren frihet att välja mellan 100 000 appar och spel.

IDEOS X5 kommer förinstallerad med de senaste applikationerna för e-post samt dokument- och kalenderhantering. Telefonen har 2 GB minne för lagring samt plats för extra SD-minneskort för ytterligare lagring av exempelvis appar, bilder, musik och spel.

– Huawei IDEOS X5 är en perfekt smartphone för den som vill ha mycket prestanda till ett attraktivt pris. Användarvänlighet, funktionalitet och avancerad teknik i en attraktiv design, säger Jakob Rydén.

Rekommenderat pris för IDEOS X5 är 2500 SEK inklusive moms och säljs av svenska mobiltelefonåterförsäljare.

För mer information om Huawei IDEOS™ X5 besök gärna:

För pressfrågor och ytterligare information, vänligen kontakta:

Daniel Edlund, Brand & Communications Manager Nordics/Baltics, Huawei 0702-985 404, daniel.edlund@huawei.com

Huawei är en ledande leverantör av nästa generations telekommunikationsnätverk och levererar till 45 av världens 50 främsta operatörer. Huaweis produkter och lösningar används i mer än 100 länder och erbjuder kommunikationslösningar till mer än en tredjedel av världens befolkning. Företaget tillhandahåller innovativa och kundanpassade produkter, tjänster och lösningar för att skapa långsiktigt värde och tillväxtpotential för sina kunder. För mer information, besök Huawei online:
www.huawei.com

Följ oss på Twitter: