Huawei presenterar utökad serie av smarta produkter under Mobile World Congress 2011

• Huawei IDEOS ™ X3 Smartphone - kombinerar intuitivt Android 2.3-gränssnitt med snygg design
  • Huawei IDEOS S7 Slim - nästa generations surfplatta är ännu tunnare och lättare att ta med sig
  • Huawei HiLink - för automatisk, problemfri internetuppkoppling var som helst, när som helst
  • Huawei Mobile WiFi Smart Pro - trådlöst modem med intelligent routing

Stockholm den 15 februari 2011: Idag presenterar Huawei sin nya Android 2.3 ”Gingerbread”-smartphone Huawei IDEOS X3, på Mobile World Congress i Barcelona. Huawei IDEOS ™ X3 kombinerar snygg design med högpresterande mjukvara och gör det enkelt att vara aktiv i sociala nätverk.

Utöver Huawei IDEOS X3 lanserades även Huawei HiLink, ett ”plug-and-link”-datakort som ansluter användare till höghastighetsinternet var de än befinner sig, och Mobile WiFi Smart Pro - det intelligenta trådlösa modemet som automatiskt väljer den bästa och snabbaste internetanslutningen som finns tillgänglig. Även Huawei IDEOS ™ S7 Slim lanserades - nästa generations surfplatta med en 7-tums kapacativ skärm.

"IDEOS-serien och våra senaste lösningar för mobilt bredband är alla intuitiva produkter som är enkla att använda och ger användarna en bättre mobil upplevelse och integration mellan olika trådlösa tekniker”, säger Victor Xu, marknadschef för Huawei Device. "Under 2011 kommer Huawei att fortsätta leda satsningen på att förse konsumenter med smart mobil uppkoppling till rätt pris."

Huawei IDEOS™ X3 Smartphone: intuitiv, strömsnål och elegant

Huawei IDEOS X3 körs på plattformen Android 2.3, ett förfinat användargränssnitt som gör smartphonen lättnavigerad, mer intuitiv och mer energieffektiv. Utöver en mycket tunn design, är den högpresterande telefonen utrustad med en 3.2-tums kapacativ HVGA-skärm, en 3,2 megapixel-kamera och Huawei Android ”Handset Over-the-Air Online Upgrade", en lösning som ger användarna enkel och omedelbar tillgång till de senaste uppdateringarna för operativsystemet. Med Huawei IDEOS X3 medföljer också applikationer som tillåter användaren att enkelt hantera information och smidigt synkronisera sina olika sociala nätverk. X3 har också stöd för SIP internetsamtal och en NFC-läsare (Near-Field Communications) som gör det möjligt att läsa och interagera med NFC-taggar.

Huawei IDEOS™ S7 Slim: Underhållning var som helst genom 3G

Huawei IDEOS S7 Slim är en elegant surfplatta med en 7-tums WVGA kapacativ pekskärm,3,2 miljoner/300,000-pixel dubbel kamera, 3G-stöd, WiFi 11n och Bluetooth. Med Android 2.2, en inbyggd 720p HD-uppspelningsfunktion, hifi-högtalare och tillgång till det ständigt växande Android Market, är Huawei IDEOS S7 Slim ett spännande tillskott till den växande marknaden för surfplattor.

Huawei HiLink: Internetuppkoppling på 15 sekunder

Datakortet Huawei HiLink, som drivs av Huaweis egenutvecklade HiLink-teknik, är ett revolutionerande ”plug-and-link”-alternativ för tillgång till mobilt internet. På mindre än 15 sekunder efter att datakortet förts in i USB-porten ansluts användarna automatiskt till internet, utan krånglig uppringningsprocess eller manuell konfiguration. Huawei HiLink, som är i fickformat, fungerar i HSPA/UMTS 2100MHz samt GSM/GPRS/EDGE-banden och befäster Huawei Devices position som den ledande leverantören av mobila bredbandslösningar.

Huawei Mobile WiFi Smart Pro: intelligent trådlöst modem som hittar den bästa uppkopplingen

Huaweis trådlösa Mobile WiFi Smart Pro ”plug-and-play”-modem, tidigare känt som E5-serien, ansluter användaren till bästa tillgängliga internet-anslutning genom att på ett intelligent sätt läsa av och ansluta modemet till den WiFi-anslutning med den starkaste signalen. Det trådlösa modemet ansluter upp till fem användare eller enheter samtidigt och möjliggör enkelt fildelning och uppspelning av mediefiler via flera operativsystem (IOS/Android/Windows/Mac). Huawei Mobile WiFi Smart Pro levereras med en Micro SD-kortplats och kan också användas som en WiFi-repeater för att ytterligare förstärka WiFi-signalerna.

För ytterligare produktinformation, vänligen besök www.huaweidevice.com

För pressfrågor och ytterligare information, vänligen kontakta:

Daniel Edlund, Brand & Communications Manager Nordics/Baltics, Huawei 0702-985 404, daniel.edlund@huawei.com

Huawei är en ledande leverantör av nästa generations telekommunikationsnätverk och levererar till 45 av världens 50 främsta operatörer. Huaweis produkter och lösningar används i mer än 100 länder och erbjuder kommunikationslösningar till mer än en tredjedel av världens befolkning. Företaget tillhandahåller innovativa och kundanpassade produkter, tjänster och lösningar för att skapa långsiktigt värde och tillväxtpotential för sina kunder. För mer information, besök Huawei online: www.huawei.com
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/huaweipress

och YouTube: http://www.youtube.com/user/HuaweiPress