Träning med sportklocka och mobil – Hur skiljer sig proffsens behov från amatörernas?

Vad händer just nu gällande smarta sportklockor och smarta mobiler för träningsintresserade, cyklister, löpare, skidåkare med flera? Och på vilket sätt utvecklas de digitala hjälpmedlen? Möt Sarah Sjöström, Firstbeat och Huawei som berättar om ny teknik och skillnaden mellan amatörens och proffsets behov.

Du hälsas varmt välkommen till ett spännande möte där Huawei tillsammans med Firstbeat och en av Sveriges främsta idrottare, Sarah Sjöström, berättar om den digitala utvecklingen inom träning. Huawei och Firstbeat har samarbetat sedan en tid. Den senaste nyheten, Huawei Watch GT Sportwatch, är den mest avancerade produkten som de hittills skapat tillsammans. Sarah Sjöström använder olika typer av tekniskt stöd för att utveckla sig som simmare. På mötet kommer hon att resonera kring skillnaderna mellan professionellas och amatörers träning.

Vad:Pressmöte Träning med sportklocka och mobil – Hur skiljer sig proffsens behov från amatörerna?

När:Onsdagen den 21 november

Tid:Pressmötet startar 08.00 och avslutas 09.00. Frukost serveras från 07.30. Tid finns efteråt för separata intervjuer med några av deltagarna.

Plats:Sturebadet (Takvåningen), Sturegallerian 36

Du anmäler dig genom att skicka ett mail till huawei.sverige@hkstrategies.com. OSA senast 20 november.

För mer information,vänligen kontakta
Sofia Björnerfors, PR Manager, Sweden Device
E-post: sofia.bjornerfors@huawei.com
Mobil: +46(0)705498100

Carsten Carlsson, H+K Strategies
E-post: carsten.carlsson@hkstrategies.com
Mobil: +46 (0)708 93 50 22

Om Huawei Consumer Business Group

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2017. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.