HUBSO Group AB utser Josefine Abrahamsson  till tf VD

HUBSO Group AB utser Josefine Abrahamsson till tf VD, ställer in den extra bolagsstämman den 1 oktober 2024 samt kallar till ny extra bolagsstämma för beslut om kvittningsemission och flyttar fram offentliggörande av delårsrapporten för Q3 2024

Styrelsen i HUBSO Group har utsett Josefine Abrahamsson till tillförordnad VD.

Styrelsen har såsom tidigare kommunicerat beslutat att kalla till en extra bolagsstämma för beslut om en kvittningsemission. Stämman ska avhållas den 21 oktober 2024 och föreslås besluta om en kvittningsemission omfattande sammanlagt 4 000 000 kronor. Bolaget har träffat en överenskommelse med berörda fordringsägare om en emissionskurs för kvittningsemissionen motsvarande aktiens nuvarande kvotvärde dvs 10 öre per aktie. De fullständiga villkoren för kvittningsemissionen kommer att framgå av kallelsen till den extra bolagsstämman som kommer att kommuniceras i anslutning till detta meddelande.

Styrelsen har beslutat att återkalla förslaget om genomförande av sk split (1:4) och till följd härav ställs den extra bolagsstämman som skulle ha avhållits den 1 oktober 2024, in.

Den plan som tidigare kommunicerats om att genomföra en företrädesemission för att ytterligare förstärka bolaget egna kapital och samtidigt tillföra bolaget ytterligare rörelsekapital kvarstår, dock att tidplanen behöver utvärderas.

Vidare har styrelsen beslutat att flytta fram offentliggörande av delårsrapporten för Q3 2024, som var planerad till den 15 november, till den 28 november 2024

För mer information, vänligen kontakta:
Josefine Abrahamsson, tf VD HUBSO Group AB (publ)
ir (at) hubsogroup.com

Ulrika Magnusson, styrelseordförande HUBSO Group AB (publ)
ir (at) hubsogroup.com

Om HUBSO Group AB (publ):
HUBSO är verksamt inom e-handel och social commerce, är starkt fokuserad på att vara en unik inkubator för framgångsrika kreatörer som vill ta steget att bli entreprenörer, med HUBSO som partner och därigenom få del av den mångåriga erfarenhet och kompetens som HUBSO har bl.a. inom e-handel, produktutveckling, varumärken och marknadsföring m.m. Genom partnerskapet med HUBSO kan starka varumärken och bolag med därtill hörande mervärden skapas och utvecklas. HUBSO Groups aktie är noterad vid Spotlight Stock Market. Läs mer om HUBSO på hemsidan www.hubso.com.