• Hubso Group/

HUBSO:s finansiella resultat för det fjärde kvartalet samt helåret 2023 belastas av ej kassaflödespåverkande nedskrivningar

HUBSO är verksamt inom D2C e-handel och agerar inkubator för kreatörer som vill ta steget att bli entreprenörer genom att starta sina egna produktvarumärken. HUBSO erbjuder en helhetslösning genom att tillhandahålla strategisk riktning, produktutveckling, varumärkesbyggande, marknadsföring, logistik, distribution och andra operativa tjänster. HUBSO Groups aktie är noterad vid Spotlight Stock Market. Läs mer om HUBSO på hemsidan www.hubso.com.

HUBSO Group AB (publ) har, med försiktighetsprincipen i beaktande, identifierat nedskrivningsbehov i samband med det pågående bokslutsarbetet.

Styrelsen har beslutat om en nedskrivning av värdet på aktierna i dotterbolaget HUBSO AB om totalt ca 40 MSEK. Nedskrivningen påverkar moderbolagets eget kapital och resultat negativt för Q4 2023 men har ingen påverkan på koncernens resultat. Nedskrivningen påverkar inte bolagets kassaflöde.

Vidare har styrelsen beslutat att göra en nedskrivning av i koncernen uppbokad goodwill med cirka 6,25 MSEK. Nedskrivningen är utöver den kvartalsvisa avskrivning om cirka 4,3 MSEK som bolaget gör enligt gällande redovisningsregler K3. Kvarstående goodwill 17,2 MSEK kommer att skrivas av i sin helhet under 2024. Nedskrivningen påverkar koncernen egna kapital och resultat negativt för Q4 2023. Nedskrivningen är inte kassaflödespåverkande.

De aktuella nedskrivningarna är en följd av nuvarande marknadsförutsättningar och har initialt uppstått som en följd av förvärvet av HUBSO AB.

Till dess att revisionen avseende det finansiella resultatet för helåret 2023 är genomförd, är alla finansiella referenser i denna pressrelease preliminära.

För mer information vänligen kontakta.

Johanna Linnros , VD HUBSO Group AB (publ), tel +46 70 9737523

Denna information är sådan information som HUBSO Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 februari 2024.