• Hubso Group/

HUBSO väljer att fokusera varumärkesportföljen ytterligare genom överlåtelse av sitt aktieinnehav i Per Lei Sweden AB

HUBSO är verksamt inom D2C e-handel och agerar inkubator för kreatörer som vill ta steget att bli entreprenörer genom att starta sina egna produktvarumärken. HUBSO erbjuder en helhetslösning genom att tillhandahålla strategisk riktning,  produktutveckling, varumärkesbyggande, marknadsföring, logistik, distribution och andra operativa tjänster. HUBSO Groups aktie är noterad vid Spotlight Stock Market. Läs mer om HUBSO på hemsidan www.hubso.com.

HUBSO förvärvade i november 2021 en majoritetsandel (66,6%) i Per Lei Sweden AB, vilket bolag är verksamt inom utveckling, tillverkning och försäljning av kosmetiska produkter för ögon och ögonbryn. Resterande ägarandel ägs av bolagets grundare Jacklin Altinisik.

HUBSO har som ett led i renodlingen av sin varumärkesportfölj i samråd med Per Lei Sweden ABs grundare kommit överens om att avveckla samarbetet i det gemensamma bolaget och att grundaren driver verksamheten vidare i egen regi.

Per Lei Sweden AB omsatte under år 2022, 280 000 kr. HUBSOs försäljning av majoritetsandelen innebär en redovisningsmässig förlust om 1 300 000 kronor. Överlåtelsen av aktierna har föregåtts av utdelning m.m. som innebär att HUBSO totalt tillförs ett likviditetstillskott om ca 450 000 kronor, varav köpeskillingen för aktierna uppgår till 200 000 kronor.

Försäljningen av majoritetsposten i PerLei Sweden AB har ingen påverkan på HUBSO Groups verksamhet, utöver den redovisningsmässiga förlusten

“I vår strategi att vidareutveckla vår verksamhet genom tillväxt och bolagisering, ser vi över och utvärderar samtliga av våra befintliga varumärken för att fokusera våra resurser rätt. Vi vill samtidigt passa på att rikta ett stort tack till Jacklin för samarbetet och önskar henne all lycka i den fortsatta utvecklingen av Per Lei”, säger Johanna Linnros , VD för HUBSO Group.

Johanna Linnros , VD HUBSO Group AB (publ), tel +46 70 9737523