LXA The Label blir ett dotterbolag till HUBSO Group den 1 januari 2024

Den 1 januari 2024 övergår LXA The Label från att vara ett varumärke i HUBSO Groups portfölj till att bli ett fristående dotterbolag

Klädmärket LXA The Label grundades år 2020 av HUBSO och Linn Ahlborg, är en av Sveriges mest inflytelserika YouTubers med över 460 000 YouTube-prenumeranter och 630 000 följare på Instagram. LXA The Label redovisade en tillväxt om 117 procent i första halvåret 2023.

Som ett nästa steg i den strategi och affärsmodell som tidigare kommunicerats kring satsning på varumärket LXA The Label i halvårsrapporten för 2023 har HUBSO nu träffat en överenskommelse med Linn Ahlborgs om att bolagisera det befintliga samarbetet kring varumärket LXA The Label i ett gemensamt ägt bolag.

Detta sker i syfte att ytterligare fördjupa samarbetet kring det redan framgångsrika varumärket och är ett naturligt steg i den fortsatta utvecklingen. Det gemensamma bolaget kommer att bli ett dotterbolag till HUBSO Group som ska ägas till 51% av HUBSO AB och 49,0% av Linn Ahlborgs ägarbolag.

Det känns väldigt kul och rätt att efter tre års hårt arbete och välfungerande samarbete ta nästa steg tillsammans med Linn och bolagisera LXA The Label. Vi kan konstatera att vi hittills byggt och skapat ett mycket omtyckt och framgångsrikt varumärke som nu är redo för nästa fas.  Jag är så stolt över Linn och hela HUBSO-teamet och ser med spänning fram emot nästa steg på vår resa” – Johanna Linnros, VD och koncernchef HUBSO Group AB (publ)

I och med att mitt varumärke LXA The Label blir ett fristående bolag förverkligas en av mina största drömmar, och jag kan knappt vänta till att få ta nästa steg som entreprenör och jobba vidare med HUBSO och göra LXA The Label ännu bättre.”Linn Ahlborg, grundare av LXA The Label

Om LXA The Label

LXA The Label är baserad på Linns värderingar om att kläder ska vara en källa till glädje, självförtroende och självuttryck, oavsett ens utseende eller identitet. Sedan starten har varumärket haft flera succéartade drops som sålt för miljontals kronor direkt vid lansering. Varumärkesplattformen är baserad på kreativa, roliga, oväntade och spontana lanseringar som speglar Linns personlighet. Syftet har alltid varit att skapa drops och kollektioner som engagerar och bygger gemenskap genom att säkra att de alltid finns ett positivt samt stöttande budskap och vibe bakom dem.

HUBSO är verksamt inom e-handeloch är starkt fokuserad på att vara en unik inkubatorför framgångsrikakreatörersomvill ta steget att bli entreprenörer. Med HUBSOsom partner får kreatören ta del av den mångåriga erfarenhet och kompetens som HUBSO har bl.a. inom e-handel, produktutveckling, varumärkesbyggande, marknadsföring, logistik, distribution och andra operativa område. Genom partnerskapet med HUBSO kan starka varumärkenoch bolag skapas och utvecklas. HUBSO Groups aktie är noterad vid Spotlight Stock Market. Läs mer om HUBSO på hemsidan www.hubso.com.

Följ oss:
@linnahlborg

@lxathelabel

@hubso_com

För mer information och pressbilder, kontakta bolaget på:

Johanna Linnros, VD och koncernchef HUBSO Group AB (publ)
Ir(at)hubsogroup.com