Sanne Alexandra på Breakits 30 rising stars lista

Idag släpps Breakits E-handelrapport 2023, och Sanne Alexandra AB, som HUBSO äger och driver tillsammans med kreatören och Sanne Josefsson,  återfinns på listan 30 rising stars.

Motiveringen lyder: Instagram-profilen Sanne Josefson startade sitt modevarumärke Sanne Alexandra Stockholm redan 2013 tillsammans med börsnoterade Hubso, som lanserar och driver flera influencer brands. Nischen har varit att rikta in sig på att göra dressade kläder med komfort. Tänk kostymbyxa, som känns som leggings. I fjol kom parterna överens om att göra om det till eget bolag – och kunderna har strömmat till. Har bestämt sig för att fokusera på just byxor, något vi tror är smart. Stadig tillväxt, där Sanne Josefson med sina 200.000 följare på Instagram, såklart har gett varumärket en skjuts. Omsättning 2022: 10,2 miljoner kronor. Rörelseresultat 2022: 1,9 miljoner kronor. Omsättning 2021: 7,2 miljoner kronor. Rörelseresultat 2021: uppgift saknas

Nedan kan du läsa mer om detta, samt en längre intervju om HUBSOs nya affärsmodell med VD Johanna Linnros och Grundare och Styrelseledamot Josefine Abrahamsson i Resumé

breakit.se Sanne Alexandra - Vi har vågat nischa in oss

resume.se - De bygger affärsmodeller kring influencers-så tänker entreprenörerna bakom hajpade bolagen

Följ oss gärna på www.instagram.com/hubso_com/ för kontinuerliga uppdateringar. Ni hittar även Sanne Josefssons och Sanne Alexandras shop och SoMe-kanaler här:

Johanna Linnros, VD och koncernchef
ir (at) hubsogroup.com

Om HUBSO Group AB (publ):
HUBSO är en hub som verkar inom sk creator economy, och vi brinner för att transformera kreatörer till nya generationens entreprenörer. Detta genom att hjälpa dem att starta, bygga och etablera högkvalitativa, autentiska e-handelsvarumärken till en stark målgrupp, och få dem att växa till självständiga bolag.  HUBSO har idag internationella och nordiska varumärken som drivs i partnerskap med några av Europas starkaste kreatörer. Vi erbjuder en helhetslösning och hanterar infrastrukturen bakom varumärkena. Affärsmodellen består av att HUBSO ingår partnerskap med välrenommerade kreatörer som bedöms ha god potential att skapa ett kommersiellt framgångsrikt varumärke.

Bolagets målsättning är att HUBSO genom sin verksamhet kommer att fortsätta att stärka sin position som ledande aktör i Norden och Europa som D2C-hub för kreatörer. Och på så vis vara den självklara partner för alla kreatörer med ett mål om att bli en internationell entreprenör. Vill du läsa mer om oss så besök  www.hubso.com.