Uppdatering angående förvärvet av HUBSO

Det är med stor glädje jag meddelar att stämman beslutade enhälligt att godkänna styrelsens förslag och besluta om förvärv av aktier i HUBSO AB. Bolaget har en mycket intensiv tid framför sig och det är med stor entusiasm Orgo Tech ser på framtiden. HUBSO besitter redan en unik teknikplattform med position inom en mycket attraktiv nisch. Under 2020 har HUBSO redan lyckats knyta till sig två stycken nya samarbetspartners Alice Stenlöf och Filip Dikmen som kommer generera effekt fr.o.m. Q2 och framåt. Med dessa nya partnerskap tillsammans med tidigare signerade profiler så som; Bianca Ingrosso, Sanne Alexandra, Linn Ahlborg och Rebecca Stella med flera, så arbetar HUBSO med några av Sveriges absolut starkaste profiler. Detta ser vi som ett kvitto på att HUBSOs erbjudande till sina partners ligger helt rätt i tiden och att förutsättningarna för att fortsätta växa är mycket goda.

Som en koncern kommer vi nu att kunna accelerera utvecklingen för att växa både på höjden och på bredden vad gäller Bolagets alla produkter och tjänster. Vi är ivriga att hugga tag i alla möjligheter som ligger framför oss och ser fram emot ett mycket spännande 2020.

Alexander Winqvist, VD

ir(at)orgotech.com

www.orgotech.com

Orgo Tech i korthet:

Orgo Tech inriktar sin verksamhet mot utveckling av bildoptimering och andra IT-relaterade tjänster såsom e-postmarknadsföring samt mjukvaruutveckling för servrar och webbportaler. Bolagets huvudsakliga produkter består av Magemail samt IMGO. Magemail är en B2B e-postmarknadsföringstjänst för e-handlare som möjliggör att enkelt kunna skräddarsy och effektivisera kommunikation och uppföljning av både existerande och potentiella kunder via e-post för att driva ytterligare försäljning. IMGO, optimerar bilder så att de automatiskt blir anpassade till webbplatsen och upp till 90% mindre i storlek. Detta blir en besparing för webbplatsägare i form av minskning av användandet av bandbredden. Bolagets tjänster hjälper företag och privatpersoner att driva försäljning samt få snabbare hemsidor, bättre SEO, fler nöjda besökare och mer trafik.