VD förvärvar större aktiepost i HUBSO och får ett ägande om cirka 7,5%

HUBSO:s VD Josefine Abrahamsson har idag meddelat att hon förvärvat 6 780 083 st aktier för sammanlagt 2 978 480 kronor. Köpet har genomförts utanför börsen med stöd av tidigare utfärdade köpoptioner från en av HUBSO:s största ägare Tourn International AB (publ). Josefine har även meddelat att hon sålt en mindre del av aktierna, totalt 2 780 083 st som ett led i finansieringen av förvärvet. Josefine äger därefter totalt 7 815 233 st aktier i HUBSO privat och via bolag, motsvarande cirka 7,5% av det totala antalet utestående aktier i HUBSO.

“Känns mycket bra och spännande att göra den här ytterligare investeringen i HUBSO och att bli en av HUBSOs större ägare”, säger Josefine VD för HUBSO Group.

Följ oss gärna på www.instagram.com/hubso_com/ för dagliga uppdateringar.

Josefine Abrahamsson, VD och Founder

Ulrika Magnusson, Ordförande

HUBSO är verksamt inom e-handel och är starkt fokuserad på att vara en unik inkubator för framgångsrika kreatörer som vill ta steget att bli entreprenörer, med HUBSO som partner och därigenom få del av den mångåriga erfarenhet och kompetens som HUBSO har bl.a. inom e-handel, produktutveckling, varumärken och marknadsföring .m.m. Genom partnerskapet med HUBSO kan starka varumärken och bolag med därtill hörande mervärden skapas och utvecklas. HUBSO Groups aktie är noterad vid Spotlight Stock Market. Läs mer om HUBSO på hemsidan http://hubso.com/