Andreas Printz ny eldsjäl i köket på Hufvudsta Gård

Report this content

Hufvudsta Gård Mat & Möten hälsar hjärtligt välkommen till vår nya kollega Andreas Printz som anslöt till vårt drivna köksteam den 24 augusti. Andreas kommer närmast från att ha drivit egen verksamhet med bolaget Mat och diverse och innan dess som köksmästare på Stopp/Family.

Andreas har gedigen erfarenhet från Stockholms krogsväng med arbete på GQ, Sturehof och Tranan. Han var dessutom med om att starta upp både Strandvägen 1 och Cloud Nine Food & Cocktails. Andreas har också hunnit med att representera sig utomlands på välrenommerade och skandinaviska Aquavit samt Midtownrestaurangen Riingo i New York

Liksom övriga i Hufvudsta Gårds köksteam så gillar Andreas även tävlingssidan av matlagning. Han deltog bl.a. i semifinalen i årets kock 2012 och var med och tog guld i Culinary World Cup 2014. Andreas är dessutom stolt lagledare för Stockholm Culinary Team, med målet att försvara det svenska Mat-OS-guldet från Tyskland 2012.

Vi är jätteglada över att ha fått in ytterligare en stjärna i vårt kök som kommer att hålla passionen i Hufvudsta Gård Mat & Mötens matlagning brinnande.

Taggar: