Happy Lunch at Hufvudsta Gård

Happy Lunch at Hufvudsta Gård
Nu lanserar Hufvudsta Gård Mat & Möten ett helt nytt matkoncept för sina mötesgäster. Som först i mötesbranschen har Hufvudsta Gård en a la carte meny där gästerna själva får välja sin lunchrätt beroende på vad de är sugna på den dagen. Här finns alltid både fisk, kyckling, kött och ett vegetariskt alternativ. Menyn förnyas var 14:e dag och kan bestå rätter som Fish & chips, kåldolmar, dillkött på kalv, torsk med räkor, flankstek eller nässelsoppa - vanlig, ordentlig mat tillagad med stor omsorg och de bästa tänkbara råvaror.

Sharing is Caring
Innan varmrätten serverar vi ett antal plockrätter som alla kring bordet får prova på. Dagens plock är en överraskning från köket som innehåller både kalla och varma rätter och där det finns något för alla smaker och behov.
Idén bygger på att gästerna ska hugga in, smaka av och njuta – och naturligtvis dela med sig.  Sharing is Caring!

Varför då?
Hufvudsta Gård Mat och Möten vill erbjuda sina lunchgäster en mer avslappnad känsla som kontrast till ofta seriösa möten som hålls i huset. Lunchen ska vara en paus där hjärnan får vila och magen och själen tar över.

- Inte så pretto, utan mer ordentlig mat med robusta rätter på härliga råvaror, säger Johan Eklund, delägare och Marknadschef på Hufvudsta Gård Mat & Möten.
- Att man delar på förrätterna och skickar mellan varandra skapar en mer avslappnad måltid med mer skratt. Det är speciellt bra om gruppen inte känner varandra så väl, man får något att prata om som inte berör företaget eller mötet.
- Och sedan får man en rätt som man valt själv ur menyn, fortsätter Maria Eklund, som är den andra delägaren och Creative Director i bolaget.
- Personligen är det precis så jag själv vill ha det när jag är på en konferens. Jag vill både bli överraskad och få välja själv, skrattar hon.

Vilka då?
I köket arbetar Anders Dahl, Kökschef samt Kristan Broman, Souschef/Matkreatör och Patrik Jonsson, Matkreatör. De är ett starkt och sammansvetsat team som brinner för sitt jobb och för mat. Hufvudsta Gård Mat & Möten är en mötesanläggning med maten i fokus, vilket även hörs på namnet.  Måltiderna på gården får och ska vara en upplevelse för både gom och själ. Köket jobbar mycket med våra svenska närproducerade råvaror, men även med internationella råvaror av hög kvalitet för att erbjuda en härlig kombo.

Matlagningskurser
Förutom att vi erbjuder möteskoncept har vi ett unikt utbud av matlagningskurser för företag. Nytt för våren är Fransk Bistromat och Kött 2.0 där man får lära sig hur man hanterar kött och hur man slår en äkta Bearnasiesås.
Kunskap som tyvärr inte är helt vanlig idag i de svenska köken, men det är hur lätt som helst bar man har tekniken. En matlagningskväll på Hufvudsta Gård Mat & Möten ger både ny kunskap, ett starkare team och många härliga skratt.

För frågor eller bilder, kontakta gärna Johan Eklund på 070-667 29 00 eller
Anders Dahl,på 073-644 49 13.

Taggar: