Fyra nya öppningar i gallerian Femman under december månad

Under december månad öppnar fyra nya butiker i Femman i Göteborg. Två butiker flyttar till större lokaler och två är helt nya i gallerian. Newbie och Intimissimi öppnar på dubbelt så stora ytor och får fullkonceptbutiker. Mobello och Euronics är nya tillskott i Femman.

Inför årets julhandel öppnar flera nya butiker i Femman, mitt i Nordstan. I förra veckan slog Mobello, en butik för mobiltillbehör upp portarna. Denna vecka öppnar barnklädesmärket Newbie sin största butik hittills och erbjuder såväl barnkläder som inredning. Intimissimi öppnar också under veckan och kommer utöka sitt sortiment med underkläder, samt även erbjuda deras herrkollektion. Närmare jul öppnar också Euronics som erbjuder telefoni och hemelektronik.

-          “Att kunna gå ut med fyra öppningar under en månad känns väldigt roligt. Vi är mycket glada över att butikerna väljer Femman, både för nyetableringar och att öppna i större lokaler. Det känns extra kul med nytillskott inför julhandeln och att kunna erbjuda Femman och Nordstans besökare så fina butiker”, säger Malin Måhlin, Uthyrare butik, Hufvudstaden.

För Femman med sitt centrala läge mitt i Nordstan i Göteborg är målet att vara den självklara mötesplatsen och erbjuda våra besökare den bästa shoppingupplevelsen.

Göteborg den 5 december 2023

HUFVUDSTADEN AB (publ)