Hufvudstaden hyr ut 1200 kvm i Nordstan, Göteborg

Inkassoföretaget Axactor Sweden AB har tecknat hyresavtal med Hufvudstaden om ca 1200 kvm kontorslokaler i fastigheten Femman vid Nordstadstorget 6 i Nordstan.

- När våra kunders verksamhet utvecklas behöver vi möta deras lokalbehov. Därför är vi glada att vi i nära samarbete med Axactor kan hjälpa dem att växa in i större lokaler hos oss. Med en trappa knyts lokaler i två våningsplan ihop till en modern och effektiv kontorslokal med ett spännande uttryck, säger Anki Håkansson, förvaltningschef affärsområde Göteborg, Hufvudstaden.

- Vi är glada för att Hufvudstaden på ett mycket lyhört sätt hittat en lösning för oss så att vi kan växa i fastigheten, säger Lisa Sohtell VD Axactor Sverige. Vi har en stark tillväxt vilket är mycket positivt och för oss är det viktigt med ett flexibelt och modernt kontor som speglar vårt varumärke och ger energi till våra medarbetare och kunder.

Axactor erbjuder omfattande tjänster inom inkasso och tillhör Axactor Group som är listade på Oslo Stock Exchange. Axactor Group finns just nu i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Italien och Spanien med mer än 1000 anställda och med huvudkontor i Oslo. Axactor Sverige har 45 st anställda med kontor i Göteborg och Stockholm.

Taggar: