Hufvudstaden välkomnar Hemtex till Nordstan

Under hösten öppnar Hemtex sin största butik i Sverige, i Hufvudstadens lokaler i Nordstan. Butiken är belägen på bästa läge längs med Götgatan, fördelad på två plan med en yta på över 1000 kvadratmeter.

Hemtex, som är en ledande aktör inom heminredning och textilier öppnar nu sin andra butik i centrala Göteborg. Här kommer kunderna att kunna ta del av varumärkets klassiska utbud av textilier och inredning. Dessutom blir butiken den första i Göteborg att erbjuda ett brett sortiment av möbler, vilket gör att kunderna nu kan få en komplett inredningsupplevelse på plats i butiken.

"Äntligen kommer Hemtex till Nordstan i Göteborg. Vi har under en längre tid jobbat för en stor Hemtex i centrala Göteborg där vi kan visa mycket mer av vårt fantastiska sortiment. Det kommer bli ett riktigt heminredningsmecka," säger Anders Lorentzson, Vd på Hemtex.

Butiken är planerad att öppna i november månad.

“Vi är mycket glada över att välkomna Hemtex till Nordstan. Deras koncept och bredd i sortimentet kommer att stärka vårt redan mångsidiga utbud och erbjuda något helt nytt för våra besökare," säger Malin Måhlin, uthyrare butik på Hufvudstaden.

Göteborg den 10 september 2024

Marie Larsson, projektledare Marknad, marie.larsson@hufvudstaden.se,              telefon 031-71 02 33.