Hufvudstaden välkomnar IGNITE Training Hub till Bibliotekstan

I höst öppnar ett helt nytt träningskoncept på Norrlandsgatan 10 i Stockholm. IGNITE Training Hub blir en ny premiumanläggning med högintensiv gruppträning som specialitet. Träningsanläggningens lokaler utgör ca 800 kvm på gatuplan i Hufvudstadens nyrenoverade fastighet belägen i korsningen Norrlandsgatan och Smålandsgatan.

Det nya konceptet IGNITE Training Hub har grundats av Per Althini som tidigare utvecklat Metropolis gym med tre anläggningar; på Birger Jarlsgatan, i Kungliga tennishallen och i Åre.

-          “Vi ser fram emot att få träffa nya och gamla kunder i vårt träningscenter i Bibliotekstan. Vi har hämtat inspiration från gym i New York och London. Vår trendiga anläggning, kommer att utformas med italiensk design och fyllas med svensk kunskap och träningsexpertis”, säger Per Althini, vd IGNITE Training Hub.

Den nya träningsanläggningen erbjuder högintensiva gruppträningspass i en urban väldesignad miljö. Anläggningen kommer  även att erbjuda en cykelsal och en separat del med traditionell gymträning. Här finns pass för alla, både nybörjare och de som vill förbättra sin kondition och styrka.

-          ”Det känns väldigt roligt att vi från och med i höst även kan erbjuda våra kunder kvalitativ träning i olika former i direkt anslutning till deras lokaler. IGNITE Training Hub kompletterar befintligt utbud väl och bidrar till att ytterligare stärka Hufvudstadens kunderbjudande samt Bibliotekstan som levande mötesplats mitt i city”, säger Emanuel Westin, chef för affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Stockholm den 20 maj 2021

HUFVUDSTADEN AB (publ)

Frågor hanteras av:

Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik och Josefin Alteby, projektledare marknad, Hufvudstaden på tel 08-762 90 00.

Taggar: